استاندار خبر داد:

فاصله سیستان و بلوچستان از میانگین کشوری شاخص‌های هلال احمر

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۵:۲۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۰۷۵۱
فاصله سیستان و بلوچستان از میانگین کشوری شاخص‌های هلال احمر
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : سیستان و بلوچستان به میانگین شاخص‌های کشوری هلال‌احمر رسانده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، استاندار سیستان و بلوچستان گفت:میانگین فاصله استاندارد بین پایگاه های امداد و نجات در کشور ۶۰ کیلومتر است در حالی که این میزان در سیستان و بلوچستان، ۲۰۰ کیلومتر می‌باشد.

احمدعلی موهبتی ادامه داد:  این استان به دلیل وسعت و فاصله زیاد بین مراکز جمعیتی از میانگین کشوری شاخص‌های هلال احمر فاصله دارد که انتظار داریم به دلیل تعدد نوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی، به میانگین شاخص‌های کشور در این حوزه برسیم.
وی بر راه‌اندازی شعب هلال احمر در همه شهرهای استان بویژه شهرهای ساحلی تاکید کرد.
موهبتی  با بیان اینکه این استان دارای وسعت و پراکندگی بالای جمعیتی است، افزود: بحران ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیاری در استان رخ می‌دهد که به دلیل فاصله زیاد بین مراکز جمعیتی، سرانه هزینه های امداد و نجات بالاتر از سایر نقاط کشور است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: کل اعتبارات مربوط به حوزه امداد و نجات استان در سال گذشته، شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که فقط ۳۰درصد آن تخصیص یافته است.
مهرداد عرب اول افزود: میزان اعتبارات این حوزه در سال جاری ۶ میلیارد تومان با تخصیص ۶۳ درصد است و از با توجه به اینکه تقویت حوزه امداد و نجات برای استان مهم است درخواست داریم اعتبارات گلوبال در اختیار استان قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز