سخنگوی دولت در پاسخ به برنا:

آمریکا دوباره به سیاست قلدری خودش برگشته/ اولین قربانی تغییر در نظام بین الملل خود ایالات متحده است/ امروز اوج نقطه شکست سیاست ترامپ و مرحله پایانی آن است

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۱:۲۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۲۲۲۱
آمریکا دوباره به سیاست قلدری خودش برگشته/ اولین قربانی تغییر در نظام بین الملل خود ایالات متحده است/ امروز اوج نقطه شکست سیاست ترامپ و مرحله پایانی آن است
پنجاه و چهارمین نشست خبری علی ربیعی، سخنگوی دولت، با رسانه های ارتباط جمعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در پنجاه و چهارمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار برنا که پرسیده بود؛ آمریکا مدعی بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران شد. این در حالی است که کشورهای دیگر و سازمان ملل با این اقدام آمریکا همراهی نکردند. ارزیابی شما از فشار حداکثری آمریکا چیست و آیا آمریکا امکان بازگرداندن تحریم و فشار بر سایر کشورها برای تبعیت از این تحریم علیه ایران  را دارد یا خیر؟، گفت: ایالات متحده در ادعای خودش بسیار منزوی است امروز همه اعضای شورای امنیت و همه ملت های جهان اذعان دارند که هیچ پایه حقوقی برای بازگشت تحریم های شورای امنیت وجود ندارد.از نگاه ما و جامعه بین المللی، ادعای یکجانبه آمریکا متضمن هیچ پیامد حقوقی نیست و کمترین اهمیتی برای اعضای سازمان ملل متحد ندارد.

وی افزود: این رژیم وقتی نتوانست در فضای سیاسی و از روندها و آیین های حقوقی به آنچه خودش می‌خواست برسد دوباره به سیاست قلدری خودش برگشته اما ایالات متحده پیش از هر چیز باید پیام دنیا گرفته باشد که دنیا در حال تغییر است.

سخنگوی  دولت تاکید کرد: به دلیل سیاست‌های کوتاه بینانه ترامپ و شرکا، اولین قربانی این تغییر در نظام بین الملل خود ایالات متحده است سه کشور اروپایی که متحدین اصلی ایالات متحده هستند بار دیگر نامه‌ای نوشتند و اظهار داشتند که ایالات متحده نه تنها هیچ حقی ندارد بلکه این تحریم‌ها هیچ اثری ندارند. میراث شوم سالها حضور ایالات متحده در مناطق مختلف دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا از افغانستان مظلوم تا فلسطین مظلوم چیزی جز این میراث شکست خورده و در عین حال خانمان برانداز برای مردم و ملل منطقه نبوده است.

علی ربیعی در پایان تصریح کرد: آنچه که ایالات متحده مجدداً در پی آن است، یک گردن کشی دیگر است اگر آقای ترامپ منتظر بود که کارآمدی قلدری را در پیشبرد دستور کار یکجانبه آمریکا راستی آزمایی کند امروز اوج نقطه شکست این سیاست و مرحله پایانی آن است.

نظر شما