صادرات بیش از ۵۵۸ هزار تن کالا از مرزهای سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۱:۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۷۳۱۸
صادرات بیش از ۵۵۸ هزار تن کالا از مرزهای سیستان و بلوچستان
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۵۵۸ هزار و ۷۸۵ تن کالا بوسیله ۲۳ هزار و ۵۹۶ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک این استان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  تیمور باقری گفت : از مجموع صادرات این مدت ۳۵۶ هزار و ۷۴۶ تن  از پایانه مرزی میلک و ۲۰۲ هزار و ۳۹ تن از  بازارچه مرزی میرجاوه انجام شده است .
وی ادامه داد: مواد غذایی، مصالح ساختمانی، گاز مایع و مواد سوختی عمده کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان این مدت را تشکیل می دهند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان میزان ترانزیت و واردات انتقال یافته بوسیله ناوگان زمینی از طریق پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در این مدت به ترتیب ۲۵۹ هزار و ۷۷۸ تن و ۳۴ هزار و ۸۶۷ تن کالا اعلام کرد.
باقری بیان کرد: همچنین ۹۶ هزار و ۴۹۱ نفر مسافر در این مدت از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با توجه به شیوع ویروس کرونا کاهش قابل ملاحظه داشته است.
وی با بیان اینکه پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان از پتانسیل بالایی در زمینه اقتصاد مقاومتی برخوردارند، گفت: عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا توسط این اداره کل در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز