پیکر شهید تازه تفحص شده در زاهدان تشییع شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۵:۲۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۹۶۶۹
پیکر شهید تازه تفحص شده در زاهدان تشییع شد
پیکر پاک و مطهر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس لال‌بخش شهلی‌بر امروز/سه شنبه/ در زاهدان تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طلبه شهید متولد یکم شهریور ۴۸ بود که در ۱۷ مرداد سال ۶۲ در منطقه مهران و در عملیات والفجر سه به شهادت رسیده است.

سرهنگ پاسدار مهدی باقری افزود: پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار در اسفند سال گذشته در منطقه مهران تفحص و از روی پلاک شناسایی شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار در زمان شهادت حدود ۱۴ سال سن داشت.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیکر پاک و مطهر این شهید امروز برای وداع در پادگان شهید عامری، حوزه علمیه خوهران و برادران زاهدان تشییع و بعد از برگزاری مراسم شب وداع در مسجد علی بن ابیطالب(ع) این شهر فردا عازم خاش خواهدشد.

باقری افزود: پیکر مطهر این شهید بعد از تشییع در شهرستان های خاش و ایرانشهر روز پنجشنبه همزمان با اربعین حسینی در زادگاهش بزمان تشییع و کنار مزاری شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: این استان مفتخر به میزبانی از پیکر مطهر ۱۵۴ شهید گمنام در مناطق مختلف است.

باقری ادامه داد: این شهدای بزرگوار در ۵۲ نقطه سیستان و بلوچستان به خاک سپرده شده اند.
وی افزود: بیشتر این شهدا جوان هستند که در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس همچون طلائیه، فاو، شلمچه و جزایر مجنون به شهادت رسیده اند.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان بیان کرد: انس و الفت مردم با شهدا، جریان سازی معنوی و ایجاد بستر مناسب برای گرامیداشت مقام شهدا و گسترش معارف دفاع مقدس از مهمترین برکات خاکسپاری شهدای گمنام در نقاط مختلف این استان است.
وی افزود: با گذشت سال ها از پایان دوران دفاع مقدس هنوز مردم مشتاقانه و باشکوه در مراسم تشییع شهدا حضور می یابند که علت این حضور انتقال نسل به نسل ارزش های دفاع مقدس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز