۷۲۹ گواهینامه صادراتی در سیستان و بلوچستان صادر شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۴۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۹۸۸۶
۷۲۹ گواهینامه صادراتی در سیستان و بلوچستان صادر شد
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: ۷۲۹ گواهینامه در ۶ ماه نخست امسال برای کالاها و محموله‌های صادراتی در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجید محبی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۴۳۰ مجوز وارداتی برای کالاها و محموله های وارداتی به این استان صادر شده است.

وی ترویج فرهنگ استاندارد و نشر آن در میان آحاد مختلف جامعه را از الزام های اولیه اقتصادی پویا و شکوفا دانست و گفت: همکاران پر تلاش ما در این اداره کل باوجود شیوع کرونا در این مدت چهار هزار و ۶۳۶ بازرسی انجام داده اند که ۵۵۸ مورد آن از واحدهای تولیدی و ۸۸ مورد از تاسیسات گاز پرکنی بوده است.

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی کشور گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۲ کشتی حامل کالاهای اساسی نظیر نهاده های دامی، گندم و برنج وارد بندر چابهار شده و کالاها از نظر استاندارد از سوی این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته است.

محبی بیان کرد: امسال در حوزه استاندارد اقدامات ارزشمندی انجام شده که صدور ۱۱ فقره پروانه حدمجاز آلاینده های کشاورزی و گسترش آزمایشگاه های همکار از آن جمله است.

وی با اشاره به اهمیت تعیین ماهیت فرآورده های نفتی در مرزهای صادراتی سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش این اداره کل برای جلوگیری از بروز هر نوع مشکلی در استقرار آزمایشگاه های تعیین ماهیت فرآوده‌های نفتی در مرزها بوده است.

محبی گفت: اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان با وجود کمبود نیرو اقدامات ارزشمندی را در  حوزه تدوین استانداردهای ملی انجام داده است به طوری که امسال هشت تفاهم‌نامه برای تدوین استانداردها با مراکز علمی استان امضا شده است.

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین این اداره کل در حوزه استاندارد های بین المللی گام های ارزنده ای برداشته که با توجه به شرایط آب و هوایی استان اقداماتی در حوزه گرد و غبار و ریزگردها در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت جهش تولید گفت: این اداره کل در راستای تحقق اهداف تعیین شده امسال با افزایش گسترش همکاری با آزمایشگاه‌های همکار ضمن اشتغالزایی به افزایش تولیدات نیز کمک می کند.

محبی افزود: توجه به استاندارد سازی کالاها و محصول های تولیدی، علاوه بر نقشی که در رونق بخشی به بازار محصول دارد به ارتقای کیفیت کالا نیز منجر می شود.

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان ادامه داد: حمایت از تولید ملی و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی هدف مشترک تولیدکنندگان و مسئولان در کشور است که تحقق آن نیازمند رعایت الزامات اساسی نظیر رقابت پذیر کردن محصولات و بهبود کیفیت و برجسته کردن نقش استاندارد است.

وی صدور ۲ فقره گواهینامه استاندارد حلال در سیستان و بلوچستان را از مهمترین اقدامات در سال جاری عنوان کرد و افزود: این اداره کل با رایزنی انجام شده با نماینده ولی فقیه در استان برای نخستین بار در صدد است به منظور افزایش صادرات ۲ گواهینامه صادراتی را برای محصولات داخلی صادر کند.

محبی با تبریک هفته استاندار گفت: به مناسب این هفته ویژه برنامه های مختلفی نظیر غباروبی مزار شهدا و افتتاح دفتر ارتباط با دانشگاه در دانشگاه سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد.

وی راه اندازی ادارات استاندارد در شهرستان های کنارک، هیرمند و میرجاوه و دفتر نمایندگی استاندارد در مرز ریمدان را از جمله مهمترین اقدامات اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان در راستای توسعه برنامه ها و اقدامات عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز