مراسم سالگرد "روز سیاه کشمیر" در زاهدان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۳:۴۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۸۸۸۷
مراسم سالگرد روز سیاه کشمیر در زاهدان برگزار شد
همزمان با بیست و هفتم اکتبر (ششم آبان) که در پاکستان به عنوان «روز سیاه» و همبستگی با مردم کشمیر نامیده می شود پاکستانیهای مقیم زاهدان با برگزاری مراسمی این روز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، پاکستانیهای مقیم زاهدان صبح امروز همزمان با بیست و هفتم اکتبر (ششم آبان) که در پاکستان به عنوان «روز سیاه» و همبستگی با مردم کشمیر نامیده می شود با برگزاری مراسمی در کنسولگری زاهدان به اظهار همبستگی و همدردی با مردم این منطقه پرداختند.

محمد رفیع سرکنسول کشور پاکستان در زاهدان در این مراسم  پیام رئیس جمهور و نخست وزیر کشور پاکستان را قرائت کرد.

در پیام نخست وزیر پاکستان آمده است : 

ما امروز با برگزاری این مراسم اشغال غیر‌قانونی کشمیر توسط هند را محکوم کرده و حمایت خویش را از مردم کشمیر اعلام می‌کنیم.

روز سیاه کشمیر نشانگر فصلی تاریک در تاریخ بشر از ۷۳ سال پیش می باشد که نیروهای هندی وارد سرینگار شده و با توسل به زور جامو و کشمیر را اشغال کرده و مردم آن را سرکوب نمودند.

اشغال غیر‌قانونی بخش‌هایی از جامو و کشمیرکشور توسط هند مناقشه ایی بین المللی می باشد که حل آنها کاملا وابسته به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منطبق بر منشور سازمان ملل است  با وجود گذشت بیش از هفت دهه هند با تمام بی رحمی ها نتوانسته اراده مردم کشمیر را بشکند و جوامع بشری گواه بی رحمی و کشتار مردم بیگناه کشمیر توسط هند هستند. محدودیت های بی سابقه زندانی و شکنجه کردن و استفاده از اسلحه های ساچمه ای و تخریب منازل از جمله رفتارهای ظالمانه ای است که بر مردم کشمیر تحمیل شده است که  با این وجود نتوانسته مانع اراده مردم کشمیر در دستیابی به حق تعیین سرنوشتشان باشد.

اقدامات خودسرانه هند محاصره نظامی و قطع ارتباطات تلاش‌هایی در جهت تغییر بافت جمعیتی می‌باشد که از ۵ آگوست ۲۰۱۹ تاکنون توسط ایدئولوژی هندوتوا به کار گرفته شده است.

ترکیب خطرناک افراط‌گرایی و توطئه‌های هژمونیک هندوتوا تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه می‌باشد و مشروعیت بین‌المللی مناقشه کشمیر در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل عامل استناد بوه و وظیفه یگانه همه اعضای آن  است که هند را مجاب نمایند تا به مقررات بین‌المللی تمکین کند.

پاکستان از جوامع بین‌المللی می‌خواهد برای جلوگیری از اقدامات هند تلاش کنند تا مانع تروریست حکومتی هند که ابزاری برای بی‌ثبات کردن منطقه است شوند و هند را مجاب به تمکین از قطعنامه‌های شورای امنیت نمایند زیرا که این تنها راه حل ایجاد صلح و ثبات در جنوب آسیا است. پاکستان به نوبه خود شانه به شانه با مردم کشمیر خواهد ایستاد و تمام تلاش خود را برای حمایت از آنها در تحقق اراده آنها در حق تعیین سرنوشت شان به کار خواهد گرفت.

پیام رئیس جمهور پاکستان:

73 سال قبل در چنین روزی نیروهای امنیتی هند بطور غیرقانونی وارد جامو و کشمیر شده و مردم آن را مقهور نمودند که اقدامی آشکار در نقض هنجارهای انسانی و قوانین بین المللی است.

از 05 اوت 2019 هند تصمیم گرفت وضعیت کشمیر اشغالی را دگرگون نموده و در ساختار بافت جمعیتی آن نیز تغییراتی ایجاد کند. اقدامات غیرقانونی و خودسرانه هند توسط مردم کشمیر, پاکستان و جوامع بشری مورد اعتراض قرار گرفته است زیرا که سرپیچی آشکاری از قطعنامه های سازمان ملل می باشد.

بیش از یکسال می باشد که مردم کشمیر در خانه هایشان زندانی  و در سرزمین خودشان بیگانه به شمار آمده و نمی توانند آزادانه در خیابان هایشان تردد کنند. بیش از 900.000 نیروی اشغالگر هندی 8 میلیون کشمیری را در بزرگترین زندان باز جهان محبوس نموده اند.

محاصره ی نظامی غیر انسانی و قطع راه های ارتباطی توسط هند همچنان ادامه دارد و اقدامی در جهت سرکوب مردم کشمیر و تغییر بافت جمعیتی آن است.

رسانه های بین المللی و سازمان های حقوق بشری به تلاش خود برای به نمایش گذاشتن تراژدی کشمیر ادامه خواهند داد. با وجود بی رحمی ها و خشونت های هند علیه مردم کشمیر آنها با اینکه مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند بازهم نشان داده اند بطور شکست ناپذیری در تحقق اراده ی خویش شجاع و استوار هستند. آنها ثابت کرده نمیتواند با به کارگیری ظلم وستم اراده آنها را در هم بشکند من به برادران و خواهران کشمیری اطمینان می دهند که ما ایثار و از خودگذشتگی آنها و نیز روحیه غیرقابل شکست آنها را در روز سیاه کشمیر را گرامی خواهیم داشت و حمایت همیشگی خود را از مردم کشمیر اشغالی در تحقق هدف شان را اعلام می نماییم.

حمایت و همبستگی ما با آنها تا زمانی که به هدفشان برسند ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز