۷۰۵ هزار و ۴۸۳ تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۰:۴۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۹۳۲۱
۷۰۵ هزار و ۴۸۳ تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۷۰۵ هزار و ۴۸۳ تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان در هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ایوب کرد اظهار داشت: مجاورت سیستان و بلوچستان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب‌های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای این استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرزها هستیم.

وی ادامه داد: ۴۲۷ هزار و ۷۸۲ تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در هفت ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و ۲۷۷ هزار و ۷۰۱ تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: مواد غذایی، سیمان، مواد سوختی، گازمایع، قیر و حلال شیمیایی عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۲۵ هزار و ۸۰۴ نفر مسافر نیز در هفت ماهه سال جاری از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند.

کرد مجموع ترانزیت و واردات از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را به ترتیب ۳۲۷ هزار ۶۰۸ تن و ۳۹ هزار و ۸۳۱ تن کالا عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت پایانه‌های مرزی استان این اداره کل اقدامات عمرانی مختلف نظیر عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه قرار داده است.

 

نظر شما