تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۰:۵۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۹۳۲۶
تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام
موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان بر برنامه‌ریزی و توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ظرفیت‌های بندری و مرزی این استان پیرامون سرمایه‌گذاری در زمینه دام، طیور، واردات دام از مرز‌های این منطقه و صنایع بسته بندی گوشت و تامین گوشت کشور گفتگو کرد.

او  با توجه به زیرساخت‌های موجود سیستان و بلوچستان در حوزه دام و طیور از قبیل کشتارگاه‌های صنعتی، بسته‌بندی گوشت و فرآورده‌های دامی، خواستار اتخاذ تدابیر و توجه به رونق معیشت فعالان این بخش شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان و سایر نهاد‌های سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی و دامداری، زمینه را برای توسعه صنایع زیر بخش دام و بسته بندی و صادرات گوشت از این استان به داخل کشور مناسب توصیف کرد و خواستار کمک به تولیدکنندگان در این بخش شد.

او  با توجه به سیاست‌های کشور همسایه در مسدود کردن و فنس‌کشی مرز‌ها و محدود کردن تبادلات مرزی جز از طریق بازارچه‌ها و مرز‌های رسمی، از رییس سازمان دامپزشکی خواست تا در جهت تسهیل واردات دام و فعالیت کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان همکاری کند.

رییس دامپزشکی کشور نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، وجود کشتارگاه‌های صنعتی، سوله‌ها، سالن و تاسیسات مرتبط با بخش دام و طیور، ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان را فرصت مناسبی برای توسعه بخش تولید محصولات حوزه دام و طیور دانست.

علی صفر ماکنعلی با اشاره به زیرساخت‌های موجود گفت: به لحاظ ضرورت رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و سلامت عمومی جامعه، خروج گوشت به صورت لاشه از سیستان و بلوچستان ممنوع است و اجازه خروج لاشه چه کشتار داخل این استان و چه واردات از خارج باشد را نمی‌دهیم.

او  افزود: فعالان می‌توانند لاشه را از خارج وارد و یا دام داخلی را در کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان کشتار و نسبت به جداسازی استخوان و بسته‌بندی گوشت به داخل کشور صادر کنند.

رییس دامپزشکی کشور تصریح کرد: سیستان و بلوچستان زمینه مطلوبی برای سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه تولید چرم دارد.

او با توجه به ارزش افزوده چند برابری تبدیل سالامبور به چرم و سرمایه نه چندان سنگین احداث کارخانه چرم، از سرمایه‌گذاران خواست برای ساخت ۲ کارخانه چرم در استان اقدام کنند.

ماکنعلی همچنین با توجه به بیش از هفت هزار روستا، سیستان و بلوچستان را برای پرورش طیور خانگی بسیار مساعد توصیف کرد و آمادگی دامپزشکی را برای کمک به سرمایه‌گذاران و خانوار‌های روستایی در جهت فعالیت در این طرح پربازده، اعلام کرد.

او  بیان کرد: در این طرح، هر خانوار روستایی می‌تواند بین ۳۰ تا ۵۰ قطعه طیور خانگی پرورش دهد.

رییس دامپزشکی کشور ادامه داد: در این طرح، خدمات تغذیه و بهداشتی طیور و بازاریابی و فروش محصول به صورت شبکه‌ای برنامه‌ریزی و ارائه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز