با حضور وزیر راه و شهرسازی،

آغاز عملیات اجرایی بزرگراه چابهار ـ کنارک

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۴:۰۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۳۱۲۶
آغاز عملیات اجرایی بزرگراه چابهار ـ کنارک
عملیات اجرایی باند دوم جاده ترانزیتی چابهار- کنارک با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به سیستان و بلوچستان  گفت :  افزایش توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و بندری در چابهار، مهمترین عامل توسعه سواحل مکران است.
اسلامی در خصوص این جاده‌ی ترانزیتی افزود: این بزرگراه 60 کیلومتری از بندر شهید بهشتی چابهار آغاز و تا بندر کنارک ادامه دارد.
وی  با تاکید بر اینکه با توجه به افزایش حجم تخلیه و بارگیری در بندرچابهار نیاز فوری به توجه توسعه پسکرانه ها و جاده های ارتباطی منتهی به بندر است گفت: این محور ترانزیتی به جاده‌های شهری و راه‌آهن متصل می‌شود و تردد کامیون‌ها برای انتقال کالاها را ایمن‌تر و سریع تر می‌کند.

وی از سازمان بنادر ودریانوردی، منطقه آزادچابهار، شرکت زیرساخت و حمل و نقل کشور و شهرداری چابهار خواست هر چه سریعتر این پروژه را به سرانجام برسانند تا پایان این دولت شاهد افتتاح راه چابهار - کنارک باشیم.

اسلامی تصریح کرد: در این سفر سازمان بنادر ودریانوردی متعهد شده تا ورودی بندرشهیدبهشتی زیرساختهای پارک بهاران را آماده و کامل کند و نگهداری آن بر عهده شهرداری خواهد بود.
 
استاندار سیستان وبلوچستان هم گفت: باند دوم محور ترانزیتی چابهار- کنارک از مبدا بندر شهیدبهشتی که امروز  عملیات اجرایی آن آغاز شد در تیرماه سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری می رسد.
احمدعلی موهبتی افزود : عملیات راهسازی در این محور با حدود ۶۶ کیلومتر طول در سه جبهه انجام می شود که ساخت باند دوم جاده چابهار- کنارک از محل بندر شهید بهشتی تا پلیس راه بطول ۱۸ کیلومتر توسط سازمان بنادرودریانوردی از امروز آغاز شد، قطعه دوم از پلیس راه به طرف کنارک بطول ۲۴ کیلومتر توسط منطقه آزادچابهار در هفته آینده اجرایی و ۲۴ کیلومتر دیگر تا شهر کنارک توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
حقانی شهردار چابهار هم گفت: پروژه ساخت باند دوم جاده چابهار به کنارک بیش از ۲ونیم کیلومتر آن در محدوده شهر مشهور به کمربندی شهید بهشتی واقع شده که با عرض ۷۰متر ساخته خواهد شد.
 
محمد اسلامی از منطقه حاشیه نشینی نیز بازدید و بر تسریع ساماندهی این مناطق و ارائه امکانات اولیه تاکید کرد.
وزیر راه و شهرسازی در دومین روز سفرش چندین برنامه دیگر در شهرهای دیگر سیستان و بلوچستان دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز