دریافت جایزه بزرگ هنرمند زاهدانی در جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان ۲۰۲۰ ژاپن

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۴:۴۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۳۹۷۵
دریافت جایزه بزرگ هنرمند زاهدانی در جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان ۲۰۲۰ ژاپن
با اهداء جایزه بزرگ به هنرمند ناتوان سیستان و بلوچستانی و حضور رایزنی فرهنگی جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان ۲۰۲۰ ژاپن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان و معلول ۲۰۲۰ ژاپن با حضور هنرمندانی از ۳۳ کشور و از جمله ایران با موضوع" صلح" و اهداء جایزه مقام دوم جشنواره به هنرمند ناتوان سیستان و بلوچستانی و همچنین اهداء جایزه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به یک هنرمند ژاپنی طی مراسمی در توکیو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدود برگزار شد.

در این برنامه که دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در ژاپن، جمعی از هنرمندان و نمایندگان کشور‌های شرکت کننده حضور داشتند، مراسم با اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف آغاز و خانم مهرناز بهرامی از سیستان و بلوچستان (زاهدان) که دارای معلولیت شدید می‌باشد به عنوان نفر دوم این جشنواره، جایزه این دوره را به دست آورد و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی که اثر" صلح از درون" را ارائه کرده بود در پیامی تصویری ضمن تشکر از مسئولین برگزاری و همچنین رایزنی فرهنگی برای پیگیری و هماهنگی در این زمینه، به سوابق تاریخی و فرهنگی ۱۳۰۰ ساله دو کشور اشاره کرد و گفت: "خوشحالم که اثر من یعنی "صلح درون "که آرزوی همگان به صلح و دوستی در جهان است مورد توجه قرار گرفت. دو کشور بزرگ ایران و ژاپن بیش از ۱۳۰۰ سال روابط تاریخی و فرهنگی دارند و برای یکدیگر احترام قائل هستند و امیدوارم من هم نقشی هر چند اندک در این زمینه ایفا کرده باشم. "

در این جشنواره همچنین رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن یک اثر هنرمند ناتوان ژاپنی با عنوان " پیوند آرزوها" را انتخاب و صنایع دستی ایرانی و مجموعه مجلات و کتب چاپ رایزنی به زبان ژاپنی را به وی اهداء نمود.

در ادامه برنامه نیز سه اثر از دیگر هنرمندان ناتوان ایرانی توانستند جوایز داوران را به خود اختصاص دهند و از آنان تجلیل شد.

در این دوره و همچون دوره‌های قبلی، رایزنی فرهنگی نیز همکاری نزدیکی را با مسئولان جشنواره در ژاپن به عمل آورده و ضمن اطلاع رسانی گسترده در داخل کشور و برقراری ارتباطات مربوطه برای حضور پررنگ هنرمندان ایرانی با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی امور ایرانیان خارج ازکشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیش از ۲۰۰ اثر هنرمندان ناتوان ایرانی (مجموعا ۴۰۰ اثر از ۳۳ کشور در این جشنواره شرکت داشته اند) حضور یافتند که بالاترین تعداد مشارکت را به خود اختصاص داد و علاوه بر انتخاب نفر برگزیده، ۲۶ اثر ایرانی دیگر نیز در بخش‌های مختلف انتخاب و جوایزی را دریافت نمودند که در کتاب این دوره به چاپ خواهد رسید.

آثار پذیرفته در این دوره شامل مداد‌های رنگی، رنگ‌های اکریلیک، آب‌رنگ‌ها، رنگ‌های روغن، یا کاردستی کاغذ، تصویر چاپ نقش چوبی (آجرک)، خوشنویسی و تصویر گل دوزی (با دست) است.

در سال ۲۰۱۸ هم که جشنواره با موضوع " جشن و جشنواره" برگزار شده بود، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن بیش از ۲۵۰ اثر را به جشنواره ارائه نمود که در نهایت ۶ اثر ایرانی در بخش نهایی انتخاب و جوایزی را دریافت نمودند و ۵۰ اثر در کتاب جشنواره به چاپ رسید و در میان ۴۱ کشور شرکت کننده، بالاترین حضور به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز