کاروان رسانه ای مطالبه گری از مسئولین در زاهدان راه افتاد

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۵:۲۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶۰
کاروان رسانه ای مطالبه گری از مسئولین در زاهدان راه افتاد
بسیج رسانه با مشارکت رسانه‌های استان سیستان و بلوچستان اتوبوس مطالبه‌گری خبرنگاران را در شهر زاهدان راه انداخت و در نخستین اقدام، از پروژه ها و برنامه‌های شهرداری زاهدان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رییس سازمان بسیج رسانه سیستان‌وبلوچستان گفت: با همکاری بسیج رسانه و مسئولین رسانه های استان کاروانی متشکل از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، نشریات محلی و سراسری و پایگاههای خبری با یک دستگاه اتوبوس تحت عنوان «اتوبوس مطالبه‌گری» از فعالیتها و عملکرد دستگاهها بازدید و در نشستی با مدیران هر دستگاه مطالبات مردمی از سوی خبرنگاران به اطلاع آنان رسیده و حاصل آن نیز در رسانه ها منتشر شود.

سرهنگ پاسدار یوسف علی‌بیگی افزود: هدف از این اقدام ارتباط بیشتر مردم با مسوولان و اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده نظام و دولت به مردم است.

رییس سازمان بسیج رسانه سیستان‌وبلوچستان گفت: یکی از وظایف اصحاب رسانه به عنوان معتمدان و چشم بینای مردم و کسانی که دردها و مطالبات مردم را لمس می کنند انتقال مسائل و مشکلات مردم به مسوولان و اطلاع رسانی از خدمات گسترده نظام و دولت به مردم است.

وی افزود : پیش بینی شده است اتوبوس مطالبه‌گری هر دو هفته یک روز در سطح شهر به حرکت در آید و خبرنگاران با مردم و مسوولان به  گفت وگو بنشینند.

وی با قدردانی از مدیران شهرداری زاهدان بیان کرد: نخستین برنامه این کاروان یا اتوبوس مطالبه‌گری بازدید از طرح ها و پروژه های زیربنایی، عمرانی و خدمات شهری و گفت وگو با مسوولان شهرداری های مناطق پنج گانه زاهدان است.

توجه ویژه شهرداری به مناطق حاشیه شهر زاهدان

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری زاهدان در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شمال شهر زاهدان اظهار داشت: در راستای توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر زاهدان سیاستی از سوی شورای شهر و مدیریت امور شهری زاهدان تعریف شد که در این راستا توجه ویژه به پهنه شمالی شهر و مناطق کمتر برخوردار صورت گرفته است.

جمشید میری افزود: اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده از سوی دستگاه‌ها و ادارات مختلف به مردم و امیدافزایی و خودباوری از این طریق از وظایف شهرداری است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ پهنه ‪ هکتاری مورد مطالعه قرار گرفت که با اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوطه بوسیله پهباد عکسبرداری هوایی انجام گرفت تا در این پهنه نقشه هدایت آب های سطحی را طراحی کنیم که این مهم به دلیل آسیب‌های زمان بارندگی در مناطق حاشیه شهر بوده است. 

معاون امورزیربنایی و عمرانی شهرداری زاهدان گفت: در نهایت این طرح آماده و ۶ پیمانکار بومی گزینش شد و با هدفگذاری مشخص این محدوده تا پایان سالجاری به نتیجه می‌رسد.

وی بیان کرد : به زودی هیچ گذرگاه خاکی در شمال شهر زاهدان نخواهیم داشت و این منطقه هم مانند مناطق برخوردار زاهدان جدول کشی و دارای معابر پیاده خواهد شد.

زیبا سازی ورودی های شهر زاهدان

زیبا سازی ورودی های شهر زاهدان با هدف ارائه چهره ای مطلوب از شهر یکی از نیاز های ضروری است که با ورود شهرداری به این موضوع در اولویت طرح های عمرانی قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک زاهدان در حاشیه بازدید از پروژه عمرانی خلیج فارس گفت: بودجه شهرداری این منطقه ۴۴ میلیارد تومان است که  حدود ۲۲ میلیارد تومان آن در موضوعات عمرانی و زیربنایی است.

حسن کیخا افزود:در سال ۹۸ تا ۹۹  موضوعات فضای سبز، خدمات شهری و عمرانی تمرکز اصلی شهرداری منطقه یک بوده و از اینرو  پروژه‌های شاخص عمرانی  با نظارت معاونت امور زیربنایی در حال انجام است  که در این بین پروژه شاخص ورودی شهر از سمت خاش، پروژه خلیج فارس با بهسازی، اجرای لاین کندرو و ۲ طرف پیاده رو در حال انجام است. و همچنین ساخت یک میدان زیبا با المان نماد شهر زاهدان نیز در حال اجرا می باشد. 

وی بیان کرد: پیاده‌رو سازی از دیگر کارهای در دست اجرا شهرداری منطقه است که مقایسه سه سال اخیر نشان از رشد خوبی است بطوریکه در سال ۹۷ حدود ۹ هزار و ۳۵۰ مترمربع در ۹۸ حدود ۲۲ هزار و۳۵۰ و در سالجاری ۳۵ هزارو ۸۰۰ مترمربع در دستور کار برای انجام است.

شهردار منطقه یک زاهدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آسفالت معابر گفت: در سالجاری حدود ۴۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر منطقه یک در قالب ۲ قرارداد درحال انجام است.

وی افزود: اصلاح کانال‌های هدایت آبهای سطحی از دیگر اهداف و اقدامات است که عملیات آنها در هشت نقطه از جمله قائم، جانبازان، قلنبر و معلم شروع شده است.

کیخا تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار متر تجهیز جداول در سطح منطقه، بهسازی حدود ۴۰ پارک و ایجاد سه پارک، بهسازی میدان‌ها با گل‌های دائمی برای دوری از گلهای فصلی و حرکت به سمت گلهای دائمی از سایر اقدامات شاخص منطقه یک شهرداری زاهدان است.

وی تاکید کرد: در اجرای پویش هر خانه یک درخت در فاز نخست حدود ۲ هزار درخت در این منطقه کاشته شد و این اقدام شایسته تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز