شمار مبتلایان به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان به ۲۰ هزار و ۲۵۸ نفر رسید

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۳:۴۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۸۶۹۹
شمار مبتلایان به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان به ۲۰ هزار و ۲۵۸ نفر رسید
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی شمار مبتلایان به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان را به ۲۰ هزار و ۲۵۸ نفر رسانده و روزانه بطور میانگین بیش از پنج نفر فوت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: تاکنون ۸۲۹ نفر از مردم سیستان‌وبلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: بیش از۹۰ بیمار بدحال در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانهای استان بستری هستند که با وجود ارائه استانداردترین خدمات درمان به آنان روزانه بطور معمول بیش از پنج نفر آنان فوت می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: متاسفانه همچنان در برخی نقاط استان شاهد برگزاری دورهمی ها و مراسم عروسی و رفت و آمدهای مختلف هستیم که این امر علاوه بر اینکه به قطع زنجیره اساسی بیماری کمک نمی کند بلکه بعنوان معضل اساسی و ریشه ای  در استان باقی خواهد ماند.
دکتر هاشمی شهری گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستانها پذیرش شده و خدمات دریافت کرده اند و هیچ بیماری پشت درهای بیمارستانی نمانده است.

وی تصریح کرد: هم اینک در ورودی بیمارستانهای استان شاهد پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا هستیم که نگرانی ما پیشی گرفتن این حجم از مراجعان از ظرفیت موجود تخت های بیمارستانی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توصیه کرد: با رعایت هشدارهای بهداشتی هم از سلامت خودمان و  هم از سلامت دیگران صیانت کنیم و همه ما با شرایط و راههای پیشگیری از این بیماری آشنایی داریم پس با عزمی جدی در رعایت هر چه بهتر اصول بهداشتی تلاش کنیم.
دکتر هاشمی افزود: در روزهای آینده شاهد افزایش موارد مرگ ناشی از کرونا در استان  خواهیم بود زیرا در بخش های آی سی یو  سه بیمارستان بوعلی، خاتم الانبیاء (ص) و علی بن ابیطالب (ع) زاهدان بیش از ۵۰ بیمار بدحال کرونایی بستری داریم.

وی خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌ها، تبلیغات، تذکرات و فرهنگ سازی های انجام شده متاسفانه هنوز بسیاری از مردم بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در شهرها و روستاها بویژه بازارها تردد می کنند که همین مساله موجب گسترش بیشتر بیماری کرونا شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز