افزون‌بر ۲ هزار تله زنده‌گیری هوبره در ایرانشهر جمع‌آوری شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۹۱۲۵
رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: افزون‌بر ۲ هزار تله زنده‌گیری هوبره در چند روز اخیر توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد انور هاشمزهی اظهارداشت: جریمه شکار هر قطعه پرنده هوبره به منظور حفاظت از این گونه در حال انقراض ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی بیان کرد: با توجه به فصل مهاجرت پرنده هوبره به شهرستان ایرانشهر با کسانی که اقدام به شکار این پرنده درحال انقراض کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: مهاجرت پرنده هوبره که به زبان محلی«چرز» نام دارد از نیمه دوم آبان از سرزمین‌های شمالی به ایرانشهر آغاز شده و تا پایان اسفند در این منطقه زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه زیستگاه این پرنده مهاجر دشت‌های باز و وسیع منطقه است که متاسفانه توسط افراد سودجو شکار می‌شوند افزود: هوبره مشتری‌های زیادی در بین عرب‌های ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان این پرندگان را به این کشورها قاچاق می‌کنند.

هاشمزهی با هشدار به شکارچیان متخلف و تاکید بر پرهیز از شکار این پرنده حمایت شده و کمیاب گفت: هرگونه شکار و صید حیوانات و پرندگان تحت حمایت محیط زیست پیگرد قانونی دارد.

وی بیان کرد: هوبره از تیره درناسانان و یکی از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر اظهارداشت: پرنده رو به انقراض هوبره در زیستگاه‌های بیابانی و مناطق خشک دشتی زادو ولد و این پرنده ارزشمند دارای گردن و دم خرمایی رنگ دراز و از حشرات، بی مهرگان، دانه و بذر گیاهان تغذیه می‌کند. 

وی افزود: هوبره تمایل کمی به پرواز کردن دارد و اغلب راه می رود و از این رو شکارچیان غیرمجاز با ساخت دیواره و پرچین هایی کم ارتفاع از بوته‌ها و شاخ و برگ درختان در مسیر حرکت این پرنده و ایجاد سد معبر در مسیر آن اقدام به زنده‌گیری می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز