دستگاه‌های دولتی سیستان‌وبلوچستان در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کنند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۹۱۲۹
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: دستگاه‌های دولتی این استان با توجه به وضعیت بودجه و تحریم‌های ظالمانه صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری را در دستورکار قرار دهند و مدیران باید بر نحوه هزینه کرد اعتبارات نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدهادی مرعشی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: به دلیل توسعه و انتشار ویروس کرونا در کشور نشست‌های جدی و کارشناسی در سطح ملی از سوی ستاد مبارزه با این ویروس انجام و در این رابطه دستورالعملی تنظیم شده که از روز شنبه اول آذر ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در سیستان‌وبلوچستان با توجه به اینکه همه شهر‌های آن درگیر کرونا هستند در واقع وضعیت سفید در استان نداریم و وضعیت تمامی شهرستان‌های ما زرد و قرمز بوده و هر روز بر تعداد شهر‌های که وضعیتشان از سفید به زرد و قرمز تغییر دارد افزوده می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در سه روز گذشته وضعیت استان از سه شهرستان قرمز به پنج و امروز به هفت عدد رسیده است.

او افزود: با توجه به این موضوع چاره‌ای جز اجرای محدودیت‌های جدید وجود ندارد و از اینرو مجبور شدیم قبل از مصوبات ستاد ملی کرونا در استان برای یکسری از محدودیت‌ها تصمیم گیریم و لازم است در مواردی تمامی دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندر کار وارد عمل شوند.

مرعشی بیان کرد: همکاری مردم در مهار ویروس کرونا بسیار موثر و کمک‌کننده است از اینرو کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگی به صورت ویژه باید موضوع را پیگیری کرده و اقداماتی که در سطح استان انجام می‌شود را اطلاع‌رسانی کند.

او گفت: همه باید در کنار هم موضوعات را پیگیری کنیم و در آینده شاید نیاز شود هر کدام از دستگاه‌های اجرایی تعدادی از نیروهایشان را هر کدام یک تا ۲ نیرو را برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بکار گیرند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: در پیوست استانی لایحه بودجه ۱۴۰۰ نگاه لایحه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

او تصریح کرد: در بخش مدیریت هزینه در سال گذشته بحث شفاف‌سازی بودجه و توزیع کارشناسی آن مورد تاکید استاندار بود که در این نشست شاهد اجرایی شدن این موضوع هستیم.

مرعشی افزود: در بحث الحاق محدوده شهرک صنعتی رامشار به منطقه ویژه اقتصادی این موضوع مهمی بوده و حتما باید به جمع‌بندی و نتیجه برسد از اینرو نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد.

او گفت: هر اقدامی در حوزه مسکن برای الحاق بخشی از اراضی چابهار مانعی وجود ندارد و این مصوبه این نشست خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: ما نمی‌توانیم موضوع حاشیه‌نشینی چابهار که اصل شهر را بلعیده بلا تکلیف رها کنیم شاید اگر در گذشته بهتر عمل می‌شد شاهد این حاشیه‌نشینی به این حالت تاسف‌بار نبودیم.

او ادامه داد: در این راستا بحث آب شیرین‌کن‌ها مطرح است که امید می‌رود این طرح به تصویب رسیده و بودجه‌های آن ابلاغ شود که اگر این اتفاق رخ دهد مشکل آب جنوب سیستان و بلوچستان مرتفع خواهد شد.

مرعشی تاکید کرد: برای جذب اعتبارات عمرانی به سیستان و بلوچستان هم اینک برنامه‌ریزی شود و این برنامه به آخر سال موکل نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز