ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ریشه در فرهنگ ما دارد

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۰۹:۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۰۴۸۱
ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ریشه در فرهنگ ما دارد
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سرآمد همه ورزش‌ها از جهات فرهنگی می‌باشد و ریشه در فرهنگ مردم ما دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،حجت الاسلام والمسلمین محامی در دیدار با مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور گفت: طبق گزارشات ارائه‌شده رشد و توسعه خوبی در افزایش خدمات ورزشی در سطح استان صورت گرفته و موفقیت ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف نشان از این پیشرفت‌هاست.

امام‌جمعه زاهدان افزود: پرداختن به ورزش در سطوح مختلف عمومی و قهرمانی آثار و برکات زیادی را از جهت فرهنگ، سلامت جسم، شور و نشاط اجتماعی و امید به زندگی به دنبال دارد و ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و گود زورخانه سرآمد همه ورزش‌ها از این جهت می‌باشد و ریشه در فرهنگ مردم ما دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان داشت: ورزش و فرهنگ غربی ذائقه مردم ما را تغییر داده و حواشی غلط به ورزش ما سرایت کرده و یکی از مباحث مهم توجه به سلامت ورزش است  و اینکه بتوانیم علاوه بر اصل ورزش بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نیز توجه داشته باشیم و به یاد داشته باشیم که اگر پول حلال و پاک در ورزش صرف شود دارای تأثیرات مناسبی خواهد بود و در غیر این صورت دارای عوارض منفی است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد: ورزش در استان سیستان و بلوچستان و باوجود محرومیت‌های موجود دارای آثار فرهنگی و اجتماعی ویژه و متفاوت است به‌گونه‌ای که امتیازآوری و کسب موفقیت در عرصه ورزش برای مردم این استان تبدیل به زمینه‌ای برای ایجاد امید علاقه و اتصال بیشتر به‌نظام خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان گفت: سیستان و بلوچستان به‌عنوان مرکز وحدت اسلامی شناخته‌شده و باید زمینه‌ای فراهم شود تا شیعه و سنی در کنار یکدیگر در برنامه‌های ورزشی شرکت کنند که این امر نشان از یک وحدت عملی در استان است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی، مردم استان را گنج پنهان دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ظرفیت سیستان‌وبلوچستان، مردم مؤمن، شریف و بااستعداد است که باید با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب به دنبال کشف استعدادها و شکوفایی آن‌ها باشیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور هم به بیان گزارشی از آخرین وضعیت این رشته ورزشی در سیستان و بلوچستان پرداخت و عنوان کرد: در نتیجه سرمایه انسانی مستعد و تلاش شبانه‌روزی ورزشکاران رتبه استان در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای  با ۱۶ پله صعود در جایگاه یازدهم کشور قرارگرفته است.

مجتبی جوهری افزود: هم‌مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه بهترین فرصت برای توسعه این رشته ورزشی است و با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال رشد و توسعه فرهنگی این ورزش هستیم.

 

نظر شما