مهمترین عامل موفقیت برای مدیریت کرونا مشارکت و همراهی مردم است

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۲:۲۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۲۸۶۲
مهمترین عامل موفقیت برای مدیریت کرونا مشارکت و همراهی مردم است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای پیشگیری از همه گیری کرونا همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم شیوع این بیماری را کنترل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمد هاشمی شهری در دیدار با فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تقدیر از مشارکت گسترده سپاه و بسیج در طرح سلامت محور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برای پیشگیری از همه گیری کرونا همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این بیماری منحوس را کنترل کنیم.

وی افزود: مدیریت و کنترل کانون‌های روستایی دچار بحران کرونا در استان سیستان و بلوچستان با استقرار بخش‌های بهداشت و درمان، سپاه و بسیج و سایر بخش‌ها برای کنترل بیماری و تمرکز خدمات آموزشی و مراقبتی یکی از خدمات بی نظیر مدافعان سلامت در کنترل همه گیری کرونا در استان سیستان و بلوچستان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: برای کنترل بحران کرونا از بهمن ماه در استان سیستان و بلوچستان برنامه‌های خودمان را آغاز کردیم و نگرانی ما از مرزهای شرقی بود زیرا سابقه طولانی در بروز و شیوع بیماری‌های واگیر از سمت مرزها داشته‌ایم و با توجه به ورود اتباع بیگانه از مرزهای قانونی و غیر قانونی ۳۰ درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی قبل از بحران کرونا مربوط به اتباع افغانستانی بود.

وی گفت: ما در استان سیستان و بلوچستان بحران‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم و علی رغم ارائه خدمات تخصصی در حوزه سلامت یکی از علل مواجهه ما با چالش‌ها نبود زیر ساخت‌های مناسب از قبیل برخی از فضاهای مناسب در برخی از مناطق برای ارائه خدمات سلامت و حتی کمبود پزشک و منابع انسانی در برخی از مناطق است.

هاشمی شهری تصریح کرد: از ابتدای بحران کرونا سپاه پاسداران و بسیج و سایر اقشار در کنار حوزه سلامت در مسیر مبارزه با کرونا تلاش جدی داشته‌اند که تلاش‌های آنان ستودنی است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا وضعیت را به حالت عادی برگردانیم و اگرچه مبنای خدمات ما رنگ بندی در سطح استان سیستان و بلوچستان نیست ولی امیدواریم با اجرای طرح بیماریابی و مراقبت خانه با خانه مدیریت کووید ۱۹ که در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی اجرا می‌شود بتوانیم در عرض دو هفته شهرستان‌های قرمز استان را به مرحله نارنجی برگردانیم و سایر شهرستان‌ها را نیز یک رتبه بهبود ببخشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز