۲۶ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان‌وبلوچستان آزاد شدند

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۳:۵۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۲۹۶۸
۲۶ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان‌وبلوچستان آزاد شدند
رییس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان‌وبلوچستان گفت: ۲۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در قالب طرح کمک مومنانه امسال آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابوالحسن رضایی اظهارداشت: سازمان بسیج حقوقدانان سیستان‌وبلوچستان با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه مشارکت در طرح کمک مومنانه با فراهم‌سازی زمینه آزادی زندانیان معسر در این طرح حضوری فعال داشته است.

وی افزود: همچنین شماره حساب ستاد دیه به بسیجیان معرفی شده که وجوه کمک مومنانه به حساب یاد شده واریز و بخشی از آزادسازی زندانیان از این طریق بوده است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به مراحل اجرای این طرح تصریح کرد: در مرحله اول کمک مومنانه با مساعدت سازمان بسیج حقوقدانان، ۲ زندانی با واریز مبلغ ۲۰ میلیون تومان به‌حساب ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی ادامه داد: در مرحله اول کانون بسیج حقوقدانان چابهار نیز با کمک ریش‌سفیدان و سران طوایف از طریق ریش‌سفیدی و واریز مبلغ ۵۰ میلیون تومان زمینه آزادسازی پنج نفر زندانی را فراهم کرد.

رضایی افزود: در مجموع در مرحله اول طرح کمک مومنانه، هفت زندانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی به مرحله دوم اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: همچنین در زاهدان با همکاری کانون بسیج حقوقدانان شورای حل اختلاف، تعداد ۶ نفر مجرم محکوم به قصاص با کمک ریش‌سفیدان و سران طوایف و اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان آزاد شدند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در مرحله سوم کمک‌ مومنانه ۲ نفر از زندانیان کانون زابل با پیگیری مسوول و اعضای آن کانون که نفر اول محکوم به مهریه ۱۱۴ سکه بهار آزادی شده بود با برگزاری جلسات متعدد از سوی کانون با پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون تومان توسط خانواده متهم آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: نفر دوم هم از جرائم عمد بود که با پرداخت مبلغ ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آزاد شد.

 رضایی اظهارداشت: در ادامه مرحله سوم تعداد ۱۱ نفر زندانی معسر در شوراهای حل اختلاف از طریق ریش‌سفیدی با مساعدت اعضای کانون شورای حل اختلاف آزاد به آغوش خانواده بازگشتند که در مجموع ۱۹ نفر در مرحله سوم و با احتساب هفت نفر مرحله اول تعداد کل آزادشدگان به ۲۶ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: تمامی زندانیان مرحله سوم در ماه‌های مهر و آبان و یک نفر مجرم محکوم به قصاص نفس در دومین روز از هفته بسیج آزاد شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز