ضربه سنگین نیروهای امنیتی به سرشبکه‌های ‌اصلی قاچاق/کشف بیش از ۷.۵ میلیون قلم داروی قاچاق

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۰۹:۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۳۸۵۲
ضربه سنگین نیروهای امنیتی به سرشبکه‌های ‌اصلی قاچاق/کشف بیش از ۷.۵ میلیون قلم داروی قاچاق
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان از ضربه سنگین نیروهای امنیتی به سرباندها و سرشبکه‌های ‌اصلی قاچاق خبر داد و گفت: ۷ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۶۱ قلم داروی قاچاق کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد محبی اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر به دلیل فراز و نشیب‌های نرخ ارز میل به قاچاق اقلامی مانند برنج، روغن، دارو، شیرخشک صنعتی و دام در جنوب شرق کشور افزایش پیدا کرد که در این راستا بلافاصله با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مرتبط، راهکارهای جلوگیری و مقابله با آنها نیز مشخص شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان افزود: در همین زمینه از ابتدای سال تاکنون هفت میلیون و 664 هزار و 461 قلم داروی قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 190 درصدی کشفیات مواجه بودیم. این امر با شناسایی و ضربه زدن به سرباندهای اصلی و سرشبکه‌های آن صورت گرفت و در این راستا جا دارد از همکاری خوب دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و مردم فهیم استان قدردانی شود.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری 452 هزار و 523 کیلوگرم روغن خوراکی قاچاق در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 46 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین با کشف 401 هزار و 592 کیلوگرم آرد قاچاق توسط دستگاه‌های کاشف، رشد 131 درصدی در این بخش به ثبت رسید.

محبی تاکید کرد: در بخش کود شیمیایی نیز در سال جاری مقدار 101 هزار و 278 کیلوگرم کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 240 درصد رشد داشته است. همچنین میزان 410 هزار و 318 کیلوگرم شیرخشک صنعتی در سال 99 کشفیات داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در شرایط کنونی نیاز است تا دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در این بخش‌ها فعالیت جدی‌تری داشته باشند و با اجرای دقیق قوانین و مصوبات ابلاغی، ضمن مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان کالا جلوی وارد آمدن فشار بر معیشت مردم را بگیرند. از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده انبارهای احتکاری موضوع را به پلیس 110 اطلاع‌رسانی کنند.

 

نظر شما