تعداد مبتلایان به کرونا در این استان زرد از ۲۳۷۰۰ نفر گذشت!

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۴:۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴۷
تعداد مبتلایان به کرونا در این استان زرد از ۲۳۷۰۰ نفر گذشت!
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۲۰۴ نفر دیگر به کرونا در۲۴ ساعت گذشته درسیستان‌وبلوچستان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر در این استان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: ۶ فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم‌اینک ۳۰۹ بیمار با علائم حاد تنفسی  شامل افراد مثبت قطعی کرونا، مشکوک به کرونا و سایر عفونت‌ها و بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بر اساس نتیجه آزمایشگاهی از این تعداد ابتلای ۱۵۳ نفر به کرونا قطعی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: حضور در تجمعات از جمله مجالس عروسی و دورهمی‌های خانوادگی در روزهای اخیر زمینه ابتلای دسته جمعی خانواده‌ها را فرآهم کرده است.

وی با ابراز همدردی با خانواده متوفیان گفت: شرایط همه گیری به شکلی است که برگزاری هر گونه مجلس ترحیم و تجمعات مشابه باعث انتشار بیشتر ویروس در جامعه می شود و لازم است تا از خانواده و افرادی که با احساس مسوولیت در قبال سلامت اقوام و آشنایان خود از برگزاری این قبیل مراسم صرفنظر می کنند قدردانی شود. 

 

نظر شما