زاهدان و زابل دوباره نارنجی شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۹:۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۷۰۵۴
زاهدان و زابل دوباره نارنجی شد
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: هم‌اینک وضعیت زاهدان و زابل از زرد کرونا به نارنجی تغییر یافت بنابراین الزامات و محدودیت‌های حوزه هشدار نارنجی باید در این شهرها از طریق دستگاه‌های اجرایی و اصناف انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عباسعلی ارجمندی اظهارداشت: وضعیت شهرهای سیستان و بلوچستان کماکان شکننده بوده و به گونه‌ای نیست که از ویروس کرونا گذر کامل اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: تمامی مراسمات آیینی و تجمعات تعطیل بوده و محدودیت‌های وضعیت نارنجی مجدد در این شهرها اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، مراکز خصوصی و تمامی مراکزی که محل ارائه خدمات حضوری به مردم بوده باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که ارائه خدمات حضوری بدون ایجاد هر گونه صف و تجمعی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی لازم انجام و تا حد ممکن برای کاهش مراجعات، خدمات به صورت مجازی ارائه شود.

وی تصریح کرد: رستوران‌ها و مراکز عرضه و طبخ غذا، غذاخوری‌ها، کافه‌ها، فست فودها تنها به صورت بیرون‌بر فعالیت خواهند داشت.

ارجمندی بیان کرد: برگزاری هر گونه روز بازار، بازارچه‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: تدریس در دانشگاه‌ها، مدارس و سایر مراکز علمی روند آموزش به صورت غیرحضوری دنبال خواهد شد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: تردد بین شهری از شهرهای زاهدان و زابل به دیگر نقاط ممنوع است و تنها خودروهایی که مجوز فرمانداری دارند می‌توانند به این شهرها تردد کنند.

وی تاکید کرد: مردم همچنان باید از دورهمی‌ها پرهیز کنند زیرا طبق آمار و بررسی‌های انجام شده در حوزه پژوهشی ۵۱ تا ۵۵ درصد از مبتلایان به کرونا در این دورهمی‌ها اتفاق افتاده است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: اگر تمامی مردم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند با یاری خداوند آمار رو به کاهش رفته وضعیت شهرهای سیستان‌وبلوچستان بهتر و به ثبات خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز