کشف یک تُن و ۸۵۲کیلوگرم انواع مواد افیونی درسیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۴:۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۰۴۹۰
کشف یک تُن و ۸۵۲کیلوگرم انواع مواد افیونی درسیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک تُن و ۸۵۲کیلوگرم انواع مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس استان با قاچاقیان مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار احمد طاهری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر سراوان و خاش، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق را که قصد انتقال ۲محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: عصر روز گذشته ماموران انتظامی سراوان  یک تیم از این باند قاچاق را که با ۲دستگاه پژو پارس، در حال جابه جایی محموله موادمخدر در منطقه "کوه سفید" این شهرستان بودند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: قاچاقچیان  با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه فراری شدند.

وی تاکید کرد: در این عملیات ۲نفر از قاچاقچیان دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیف شده از آنها ۶۴۷کیلوگرم تریاک بهمراه یک قبضه سلاح کلاش و ۳۵فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر خاش نیز یک تیم دیگر از این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله سه دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در حوالی روستای "نصرت آباد" این شهرستان در حال انتقال مقادیری قابل توجه موادمخدر بودند را شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه فراری شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات پلیس مبارزه با موادمخدر، سه نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی یک تن و ۲۰۵کیلو ۸۰۳گرم تریاک را به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش و ۶۰فشنگ جنگی کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع یک تن و ۸۵۲کیلو و ۸۰۳گرم تریاک کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری متهمان فراری  ادامه دارد.

 

نظر شما