۲۷ هزار حادثه دیده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۳:۵۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۲۴۵۳
۲۷ هزار حادثه دیده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ هزار و ۶۲۹ نفر از مردم استان در ۳۲۰ حادثه از سوی نیروهای این جمعیت امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علیرضا میربهاءالدین اظهار داشت: حوادث جاده ای با ۱۹۲  مورد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۳ مورد حادثه سیل و آبگرفتگی، ۲۰ مورد حوادث کوهستان، ۱۶ مورد حوادث دریایی و ساحلی، هشت مورد طوفان، ۲ مورد زلزله، یک مورد آتش سوزی،  هشت حادثه شهری و ۲۹ مورد خدمات حضوری نیز در این مدت توسط نیروهای این جمعیت پوشش داده شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت:  در این مدت ۲ هزار و ۷۱۵ نیروی عملیاتی با بکارگیری  ۱۹۰ دستگاه آمبولانس، ۱۴۲ دستگاه خودروی نجات و ۱۸۶ دستگاه خودرو کمک دار خدمات امدادی به حادثه دیدگان را برعهده داشتند.

میربهاءالدین افزود: تمامی پایگاه‌های امداد ‌و نجات این ‌جمعیت در سراسر شعب هلال احمر استان برای خدمت رسانی به ‌حادثه دیدگان آمادگی کامل دارند و شماره ۱۱۲ ندای امداد نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم استانی ها و هموطنان عزیز است.

وی از اجرای طرح زمستانه خبر داد و افزود: طرح زمستانه با استقرار روزانه ۱۷۶ نیروی امدادگر در ۳۱ پایگاه ثابت و سیار در راه‌های ارتباطی این استان برای ارائه خدمات امدادی در حوادث احتمالی به اجرا در آمده است.

 میربهاالدین با بیان اینکه این طرح از  اول دی آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد، اظهار داشت: در این طرح ۶۰ دستگاه خودرو امداد و نجات و آمبولانس در پایگاه‌های هلال احمر سیستان و بلوچستان مستقر هستند.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح ملی «زمستانه» پیش‌بینی‌های لازم به منظور فراهم کردن تجهیزات راه‌سازی، اسکان اضطراری در سطح راه‌های ارتباطی و استفاده از تیم‌های واکنش سریع انجام شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاهش زمان حضور در صحنه حوادث، افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح مختلف ترافیکی و غیرترافیکی، کاهش آسیب‌های جانی ناشی از حوادث رانندگی در مسیرهای برون شهری از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

وی بیان کرد: ۲۱ محل نیز برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده سیستان و بلوچستان توسط جمعیت هلال احمر استان پیش‌بینی شده است.

میربهاالدین خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات در مواقع اضطرار و نیاز علاوه بر پایگاه‌های امداد جاده ای، پایگاه‌های امداد هوایی، کوهستان، ساحلی و امداد دریایی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز