هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان/ دریای عمان مواج می‌شود ‌

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۳:۴۵:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۵۸۲۷
هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان/ دریای عمان مواج می‌شود ‌
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشوار سطح زرد هواشناسی استان، گفت: وزش باد شدید از اواخر وقت فردا تا ظهر جمعه دریای عمان و مناطق ساحلی را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری با اشاره به صدور هشوار سطح زرد هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: وزش باد شدید با سرعت حدود 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت از اواخر وقت فردا تا ظهر جمعه دریای عمان و مناطق ساحلی را فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: این شرایط جوی نامطلوب افزایش ارتفاع موج تا 2.5 متر و تلاطم دریا و خیزش گرد و خاک را در  دریای عمان و مناطق ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان در پی دارد که به دنبال آن خطر احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و آسیب رسیدن به شناورهای سبک و نیمه سنگین و اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به این شرایط جوی توصیه می‌شود محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی اعمال شود و در تفریحات آبی احتیاط صورت گیرد. همچنین پیش‌بینی‌ها از وقوع وزش باد با سرعت 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت در بازه زمانی فردا عصر تا ظهر جمعه در نواحی شمالی استان حکایت دارد.

حیدری ادامه داد: با توجه به این شرایط جوی نامطلوب که خیزش گرد و خاک و در پی آن کاهش شعاع دید پیش‌بینی شده، توصیه می‌شود رانندگان در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند و کشاورزان در محافظت از محصولات کشاورزی به ویژه در مناطق جنوبی استان توجه ویژه داشته باشند.

 

نظر شما