معاون اول رییس جمهوری :

سیستان و بلوچستان قطب همبستگی ملی و مذهبی است

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۸:۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۷۰۹۴
سیستان و بلوچستان قطب همبستگی ملی و مذهبی است
معاون اول رییس جمهوری گفت : سیستان و بلوچستان قطب همبستگی ملی و مذهبی در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  اسحاق جهانگیری در نشست هم‌اندیشی ‌با جمعی از خیران، فعالان اقتصادی، احزاب و سمن‌های سیستان و بلوچستان اظهارداشت: دولت برای برداشتن هرچه زودتر تحریم‌ها از دوش مردم ایران درنگ نمی‌کند.
وی بیان کرد: رییس جمهوری آمریکا با افتضاحی که در کنگره این کشور رخ داد باید با پست خود خداحافظی کند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: تحریم‌های ظالمانه سبب تاثیرات منفی بر زندگی مردم شده اما ملت ایران با صبوری این شرایط را تحمل کرده و توانسته ایستادگی کند.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با این شعار که ایران ۴۰ سالگی انقلاب را نمی‌بیند شروع به وضع تحریم‌های گسترده کردند اما در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.
جهانگیری اظهارداشت: مقامات جدید آمریکا مجبورند در مقابل صبوری و ایستادگی مردم ایران سر تعظیم فرود آوردند و به معاهده‌های بین المللی بازگردند.
وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور گفت: کادر بهداشت و درمان ما در این زمینه به خوبی عمل کردند و مردم نیز همراهی مطلوبی در اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های هوشمند کرونایی داشتند.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: همکاری مردم بویژه در پیک اخیر ویروس کرونا در کشور سبب شد تا هم‌اینک در نقطه قابل قبولی قرار گیریم و روند مثبتی را طی کنیم.
وی تصریح کرد: ویروس کرونا سبب شد تا مدارس و دانشگاه‌های کشور از لحاظ فیزیکی تعطیل شوند اما آموزش مجازی آغاز شد و با قدرت این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: هم‌اینک بیش‌از ۱۳ میلیون کاربر عضو برنامه شاد شده‌اند و از آموزش‌های مجازی استفاده می‌کنند
وی گفت: برخی از دانش آموزان به دلیل وداشتن ابزار لازم از آموزش مجازی بی بهره‌اند که در این زمینه فعالیت خیران همچون گذشته می‌تواند زمینه ساز برخورداری این دانش‌آموزان از ابزار آموزشی شود.


سیستان و بلوچستان قطب همبستگی ملی و مذهبی است


معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اهمیت اقوام و مذاهب در ایران اسلامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان قطب همبستگی ملی و مذهبی در کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سواحل مکران بکی از بهترین چشم اندازه‌های توسعه را در آینده برای ایران، افغانستان و کشورهای حوزه آسیای میانه خواهد داشت.
جهانگیری همچنین با اشاره به طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری با لوله به دشت سیستان اظهارداشت: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با دلار قدیم در این طرح هزینه شده که با دلار جدید از ۲۰هزار میلیارد تومان هم بیشتر می‌شود.
وی بیان کرد: گرچه این طرح تکمیل شده اما برای بهره‌برداری از آن سازمان خاصی وجود ندارد که این مساله می‌تواند سبب آسیب به این طرح شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز