استاندار سیستان و بلوچستان:

افزایش جمعیت دانش‌آموزی استان را با معضل جدی کمبود فضا روبه‌رو می‌کند

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۰۹:۵۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۰۵۸۰
افزایش جمعیت دانش‌آموزی استان را با معضل جدی کمبود فضا روبه‌رو می‌کند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش جمعیت دانش‌آموزی فضاهای آموزشی را در این استان تا پنج سال آینده با چالش جدی روبه رو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باجذب اعتبارات دولتی و آورده خیران در حوزه نوسازی و ساخت و ساز فضاهای مختلف آموزشی نهضت بزرگی رقم خورده که در نوع خود در بین استان‌های کشور کم نظیر است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش استان افزایش جمعیت دانش‌آموزی و کمبود شدید فضای آموزشی است که باید برای حل آن چاره جویی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان نیازمند توجه جدی همه بخش‌ها اعم از دولتی و غیردولتی به ویژه همراهی و همیاری خیران برای تامین تبلت برای دانش آموزان نیازمند در شرایط کنونی است.

 موهبتی اظهار داشت: روند پذیرش و جذب نیرو در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ۲ سال اخیر جهش چشمگیری داشته و امیدواریم این مولفه مهم و تاثیرگذار در سنوات آتی هم استمرار داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بهره گیری از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای مختلف با هدف تبیین و تشریح شرایط خاص آموزش و پرورش و همراهی آنها با برنامه ها و فعالیتهای دستگاه تعلیم و تربیت این استان را برای کاهش آسیب‌ها و مشکلات خواستار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: در سال تحصیلی جاری ۸۲۵ هزار و ۱۵۲ دانش آموز با هدایت و راهبری ۳۱ هزار و ۳۳۰ نفر نیروی انسانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

حمیدرضا رخشانی افزود: این اداره کل در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با به کارگیری ظرفیت‌های مختلف اعم از سرباز معلم، خرید خدمات آموزشی، ورودی استخدامی ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان و مواردی از این قبیل، کمبود ۱۰ هزار و ۲۴۸ نیرو در استان را پوشش داده است.

وی ادامه داد: با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز به دنبال افزایش سهمیه استخدامی ماده ۲۸ و توسعه طرح خرید خدمات آموزشی هستیم و با تخصیص تعداد سه هزار و ۱۵۵ نفر در هر سال در یک دوره پنج ساله نرخ نیروی انسانی استان به میانگین کشوری خواهد رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی امسال سه هزار و ۸۳۴ نفر پذیرش خواهند شد و یکهزار و ۶۰۶ نفر نیروی جدید وارد دانشگاه فرهنگیان استان شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز