بازگشت ماهیگیران ایرانی زندانی در هند

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۰۹:۰۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۹۹۸۹
۱۵ماهیگیر ایرانی زندانی در کشور هند، وارد چابهار شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حمیدرضا طوسی، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه منطقه آزاد چابهار  بیان کرد: با پیگیری‌ها و تلاش های به عمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار در خصوص آزادسازی ۱۵ملوان ایرانی که به علت خرابی لنج و ورود به آب‌های سرزمینی هند دستگیر و زندانی شده بودند، این افراد بامداد امروز وارد کنارک شدند.

وی ادامه داد: لنج این ماهیگیران یک و نیم سال قبل توسط دریابانی هند توقیف و خودشان نیز دستگیر شده بودند که پس از آزادی و بازگشت به میهن اسلامی، ساعت سه بامداد امروز وارد کنارک شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

پیش از این علی چگنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو نیز گفته بود که این ۱۵ ماهیگیر ایرانی اول در بنگلور بودند و در آنجا در بازداشت و شرایط خیلی سختی  قرار داشتند و بعد از چند دور محاکمه و اخذ وکیل بالاخره تبرئه شدند.

به گفته وی، این ۱۵ شهروند چابهاری که در آب‌های آزاد مشغول ماهیگیری بودند، سال گذشته بر اثر طوفان دچار حادثه شدند و به منظور درخواست کمک وارد آب‌های سرزمینی هند شدند که به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های هند، در این کشور زندانی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز