واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۳:۳۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۵۶۷۲
واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پنج نفر از مدافعان سلامت سیستان و بلوچستان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مشغول به کار هستند در فاز اول ترزیق واکسن کرونا واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سیدمحمد هاشمی شهری اظهار داشت: پیش از ظهر امروز واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز شد و پنج نفر از مدافعان سلامت استان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مشغول به کار هستند در فاز اول ترزیق واکسن کرونا واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: واکسیناسیون کووید- 19 در مرحله نخست با کارکنان بخش‌های درمانی که در تماس با بیماران کرونایی هستند جلو می‌رود. در حال حاضر اولویت ترزیق واکسن با کادر بهداشت و درمان بخش‌های مراقبت‌های ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون تمامی افراد و گروه‌ها به تدریج با ورود محموله‌های واکسن کووید-19 به استان انجام می‌شود؛ از مردم تقاضا می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را تا زمان واکسینه شدن تمام جامعه رعایت کنند. پس از تزریق واکسن مشخصات افراد واکسینه شده و زمان تزریق در سامانه "سیب"  ثبت می‌شود.

نخستین واکسن کرونا همراه با افتتاح همزمان 28 طرح عمرانی بهداشت و درمان صبح امروز /پنجشنبه/ با حضور معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) این شهر تزریق شد.

 

نظر شما