آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۲۷ بهمن ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۳:۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۷۶۷۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۲۷ بهمن ۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد کرونا سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن۳۶کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به۲۷ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر محمد هاشمی شهری اظهارداشت: هم‌اینک ۶۱ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند. 

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان تا کنون به یکهزار و ۱۶۰ نفر رسیده است.

وی اظهارداشت: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

هاشمی افزود: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی از احتمال ورود کرونا انگلیسی به سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: راه پیشگیری از شیوع گونه جدید ویروس همان دستورالعمل های قبلی است و به محض شناسایی موردی از این ویروس در استان اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دامه داد: با توجه به شیوع گسترده ویروس جهش یافته کرونا در اقصی نقاط دنیا، مجموعه نظام بهداشت در دانشگاه های علوم پزشکی استان که متشکل از همکاران پرتلاش ما در خانه های بهداشت روستائی، پایگاه های سلامت شهری، مراکز جامع خدمات سلامت، آزمایشگاه ها، ستاد بحران و مراکز ستادی هستند با حساسیت و دقت بیشتری بر روند ابتلا آن نظارت دارند و اقدامات بیماریابی و آموزشی خود را تشدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم در حال ورود به حالت آماده باش برای پذیرش بیماران احتمالی در صورت شیوع گونه‌های جدید ویروس کرونا هستند.

هاشمی افزود : اطلاع رسانی و هشدار دادن به مردم در مورد کرونا انگلیسی لازم است با این وجود انتشار اخبار کذب در مورد شیوع این ویروس قابل قبول نیست.

وی گفت: از مردم سیستان و بلوچستان درخواست می شود تا ضمن پایبندی بیشتر به دستورالعمل‌های پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، شستن دست، رعایت فاصله ایمن با دیگران، حفاظت از گروه‌های در معرض خطر، مراجعه سریع افراد علامت دار به مراکز بهداشتی و درمانی و جداسازی سریع افراد بیمار از افراد سالم، اطلاعات صحیح در مورد این ویروس را از رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: هم‌اینک تشخیص توالی های ژنی ویروس‌های جهش یافته کووید-۱۹ و از جمله ویروس موسوم به انگلیسی در کشور توسط انستیتو پاستور ایران انجام می‌شود و تاکنون موردی از افزایش مشکوک موارد ابتلا به کرونا، ابتلا و مرگ و میر غیر عادی در یک منطقه مشخص جغرافیائی و نمونه مثبتی از کرونای انگلیسی در سیستان و بلوچستان شناسایی نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز