رئیس بنیاد مسکن خبر داد:

ساخت ۱۰ هزار مسکن در حاشیه زاهدان

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۴:۵۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۸۴۱۷
ساخت ۱۰ هزار مسکن در حاشیه زاهدان
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد براساس توافقات انجام شده ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه نشین شهر زاهدان به منظور ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علیرضا تابش در نشست گزارش عملکرد طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر زاهدان با اشاره به اینکه 10 هزار واحد مسکونی طبق مصوبه باید ساخته و وام مربوطه داده شود، اظهار داشت: 150 میلیارد تومان نیز در زمینه عمرانی در این مناطق مصوب شده که از این میزان تاکنون 100 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. با اعتبارات تخصیص یافته برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در زاهدان که توسط شهرداری، بنیاد مسکن و راه شهرسازی انجام شده چهره این مناطق تغییر کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و معلوم نیست که این فرصت‌ها دیگر تکرار شود افزود: تخصیص اعتبارات عمرانی در مناطق حاشیه شهرها سودی برای برای بازسازی خانه‌های مسکونی مردم ندارد بلکه باید برای این خانه‌ها پروانه ساخت اخذ و سپس به بانک برای دریافت وام معرفی شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: شرایط همیشه این‌گونه نیست و فرصت‌ها بویژه در حوزه شهر زاهدان و چابهار اگر به موقع استفاده نشود حتما آسیب خواهد بود. در تفاهم‌نامه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی سال 97 همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری امضا شد در آن وظایفی برای همه در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها تاکید بر اینکه استانداری مکلف است سازوکار لازم را برای واگذاری زمین‌های متعلق به شهرداری در منطقه هدف بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان را فراهم کند.

احمدعلی موهبتی با اشاره به ساخت 11 هزار مسکن اقشار محروم روستایی که توسط بنیاد مسکن در سیستان و بلوچستان در حال انجام است گفت: معرفی به بانک بیش از 11هزار، پی‌کنی دو هزار و 738، فونداسیون دو هزارو 441، اسکلت پنج هزارو 553، سقف هشت هزار و 132 و درب و پنجره 6 هزار و 365 واحد انجام شده که این امر نشان می‌دهد که کار با وجود این پراکندگی که در سطح روستاهای این استان بوده انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سیل با وجود مشکلات و گرانی‌های به وجود آمده عملکرد بنیاد مسکن خوب و قابل تقدیر است، تصریح کرد: ولی نگرانی از بابت افزایش قیمت‌ها وجود داشت که با این افزایش تسهیلات به 100 میلیون تومان و 30 میلیون تومان بلاعوض قطعا کمک‌کننده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز