سفر هیئتی از کمیسیون امنیت ملی به سراوان

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۴:۲۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۲۷۶۳
سفر هیئتی از کمیسیون امنیت ملی به سراوان
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اعزام هیأتی به سیستان و بلوچستان برای رسیدگی به اتفاقات اخیر در سراوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حوادث اخیر در مرز سراوان که ابهاماتی در خصوص آن وجود دارد و منجر به اتفاقات روز گذشته در فرمانداری سراوان و بروز خساراتی به این محل شد، هیأتی از مجلس به این منطقه اعزام می‌شود تا صحت و سقم موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: حادثه روز گذشته در فرمانداری سراوان با خویشتنداری نیرو‌های امنیتی به خصوص ناجا، باعث شد علیرغم بروز خسارات مالی، هیچ تلفات انسانی در پی آن رخ ندهد و با توجه به همه این شرایط نباید بهانه به دست رسانه‌های بیگانه و معاند بدهیم.
وی عنوان کرد: این هیأت به منظور روشن شدن زوایای قضایا و موضوعی که در دو روز قبل در منطقه مرزی سراوان رخ داد به منطقه اعزام می‌شود تا ابعاد مسائل را بررسی کرده و با مسئولان منطقه جلساتی داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این سفر، حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی، مصطفی نخعی عضو هیأت رئیسه فراکسیون مرزنشینان، محمد سرگزی نماینده زابل، اسماعیل حسین زهی نماینده خاش و ملک فاضلی نماینده سراوان حضور خواهند داشت.
آقای مالکی در ادامه؛ سراوان را منطقه‌ای مستعد توصیف کرد و افزود: مردم منطقه در طول سال‌های پس از انقلاب همواره در تمامی صحنه‌ها حضور داشته اند، اما به معیشت مرزنشینان توجهی نشده است.
رئیس فراکسیون مرزنشینان با تأکید بر اینکه موضوع داد و ستد سوخت و سایر کالا‌ها که از مسیر مرز می‌گذرد باید شکل قانونی بگیرد، عنوان کرد: برای کاهش حساسیت‌ها در منطقه و تسهیل در داد و ستد کالا، باید مسیر این تبادلات قانونمند شود تا ضمن اشتغال زایی، عواید حاصل از این تبادلات برای ساکنین منطقه باشد البته سپاه پاسداران و قرارگاه شرق کشور اقدامات موثری در حوزه کمک به معیشت مرزنشینان صورت داده اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ملاقاتش با سفیر پاکستان در مجلس، خاطرنشان کرد: در این دیدار روی موضوعات مختلف به خصوص در حوزه تجارت مرزی به توافق‌هایی رسیدیم تا این موضوع در مسیر مرز ایران و پاکستان، از چابهار تا میرجاوه، مورد توجه قرار گیرد همچنین به پیشنهاد سفیر پاکستان، ۶ نقطه مرزی توسط کمیسیون مشترک میان ایران و پاکستان، مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد تا بازارچه مرزی ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز