آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۱۶ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۰:۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۴۷۶۳۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۱۶ اسفند ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۲۱ مورد جدید به ۲۷ هزار و ۹۰۷ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز ۲۷ هزار و ۹۰۷ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند، افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه هم اینک ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان بستری هستند، گفت: از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یکهزار و ۱۶۶ نفر از هم استانی‌های عزیز علی رغم دریافت استاندارد ترین خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی در استان و کشور ادامه داد: این ویروس دارای میزان سرایت بالاتر و مرگ و میر بیشتری است و به شدت کودکان و نوجوانان را درگیر کرده و آسیب‌های بیشتری را دارد.

هاشمی شهری با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز گفت: متأسفانه ویروس جهش یافته اصلاً مرز سنی را نمی‌شناسد و باید بیش از پیش مراقب افراد پر خطر جامعه بود.

وی تصریح کرد: از مردم خواهشمندیم در تجمعات با هر عنوانی شرکت نکنند و از هرگونه دورهمی، مهمانی رفتن و مهمان پذیری خودداری کنند چون قدرت سرایت این ویروس به مراتب بالاتر و بیشتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز