۷۶۰میلیارد تومان به مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۰۹:۳۹:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۲۵۷۴
۷۶۰میلیارد تومان به مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال با اختصاص۷۶۰میلیارد تومان اعتبار یکهزار و ۶۰ مدرسه در سراسر سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهر الله رخشانی مهر در نشست هماهنگی ساخت ۲۰۰  مدرسه با مشارکت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد اظهارداشت:هم‌اینک روزانه سه کلاس درس در سیستان و بلوچستان تحویل آموزش پرورش می‌شود که با توجه به نرخ بالای جمعیت تغییری در سرانه فضای آموزشی این استان ایجاد نمی‌شود این در حالیست که در کرمانشاه از زمان زلزله تاکنون با تحویل یکهزار کلاس درس ۶ دهم متر مربع به فضای آموزشی آن افزوده شده است.

وی تاکید کرد: برای بهبود فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان همچنان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر در کنار همت والای خیران و گروه‌های جهادی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان تنها ۱۰ درصد مدارس آن تخریبی و نیازمند بازسازی هستند، گفت: با توجه به نیاز فراوان این استان به فضای آموزشی در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ساخت مدرسه در مناطق سخت‌گذر سیستان و بلوچستان می‌تواند الگویی برای مناطق جنوب کرمان، خوزستان و آذربایجان غربی باشد که برای این استان‌ها نیز ردیف ویژه در بودجه سال آینده ایجاد شده است.

رخشانی با بیان اینکه بحث در سیستان و بلوچستان ایجاد فضای آموزشی جدید است گفت: به منظور برقراری عدالت آموزشی ساخت مدارس یک تا سه کلاسه در مناطق سخت‌گذر این استان در اولویت قرار دارد.

وی با قدردانی از خیران مدرسه ساز گفت:خیران ۱۷۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در این استان تعهد کرده‌اند که بسیار ارزشمند است.

 

نظر شما