تلاش دولت تدبیر و امید برای عبور از محرومیت ورزشی در استان سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۰۱:۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۵۴۱۵۵
تلاش دولت تدبیر و امید برای عبور از محرومیت ورزشی در استان سیستان و بلوچستان
مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در طول این مدت، اقدامات بسیار خوبی برای افزایش سرانه ورزشی استان صورت گرفته است .

به گزارش خبرگزاری برنا ، ادهم کرد زابلی در گفت و گو با خبرگزاری برنا اظهار داشت : سرانه فضای ورزشی سیستان و بلوچستان در سالهای گذشته فاصله زیادی با میانگین سرانه فضاهای ورزشی کشوری داشت اما طی سال‌های اخیر رشد محسوسی داشته و با رسیدن به  70 سانتیمتر تقریباً به سرانه استاندارد کشوری رسیده است .

وی با اشاره به اینکه اکثر جمعیت استان در روستاها ساکن هستند افزود : در سالهای اخیر روند ساخت و ساز پروژه های ورزشی در استان بویژه در مناطق روستایی رشد چشمگیری داشته و توسعه فضاهای ورزشی در استان سرعت گرفت و این امر سبب شد تا اوضاع سرانه ورزشی استان مطلوب شود.

کرد بیان کرد : استان با داشتن ۱۴۴ زمین چمن مصنوعی روستایی، رتبه دوم تعداد زمین چمن‌های مصنوعی کشور را از ان خود کرده است و همچنین تجهیز 376 خانه ورزش روستایی در استان نشان از توجه دولت به مناطق محروم دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به شناسایی استعدادهای ورزشی استان بیان کرد : آغازساخت خانه کشتی و کبدی در سیستان و همچنین زمین اختصاصی کریکت در چابهار در این دولت صورت گرفت که توجه دولت به استعدادهای ورزشی استان را نشان می دهد.

وی گفت : استان سیستان بلوچستان بعنوان جوانترین استان کشور شناخته می شود در آغاز دولت آقای روحانی تعداد 3 سازمان مردم نهاد در استان وجود داشت که با حمایتهای دولت از جوانان اکنون 186 سمن جوانان در حوزه های مختلف در استان مشغول به فعالیت هستند.

کرد بیان کرد : در سالهای اخیر ورزش بانوان در استان رشد خوبی داشته و مکانهایی برای ورزش بانوان ایجاد شده است و افزایش تعداد قهرمانان ملی و فراملی در بخش بانوان گواه بر این موضوع است.

وی گفت : برای اولین بار در تاریخ ورزش استان در دولت تدبیر و امید یک ورزشکار از این استان سیستان و بلوچستان توانست در رشته بوکس به المپیک راه پیدا کند که این افتخار ورزشی بزرگی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز