رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۸۲۴۸ نفر رسید

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۵۶۵۶
تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۸۲۴۸ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۲۳ مورد جدید به ۲۸ هزار و ۲۴۸ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز ۲۸ هزار و ۲۴۸ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند، افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و ۱۷۷ نفر از هم استانی‌های عزیز علی رغم دریافت استاندارد ترین خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند که متأسفانه یک نفر از آنها در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به اینکه هم اینک ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان بستری هستند، تصریح کرد: گسترش و چرخش ویروس ارتباط مستقیمی با رفتار ما دارد و موج سوم کرونا در استان سیستان و بلوچستان با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دور از انتظار نیست.

هاشمی شهری از امکان تشخیص تست کرونای انگلیسی در سیستان و بلوچستان خبر داد و ادامه داد: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور پیدا نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها است

 

نظر شما