آبرسانی به ۲۷۸ روستای سیستان و بلوچستان محقق شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۵۷۷۹۰
آبرسانی به ۲۷۸ روستای سیستان و بلوچستان محقق شد
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷۸ روستای این استان با جمعیت ۹۲ هزار نفر پارسال در یک جهش بی‌سابقه به همت دولت تدبیر و امید آبرسانی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علیرضا قاسمی با بیان اینکه آبرسانی به روستاها اولویت نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و این امر مورد توجه ویژه وزارت نیرو به عنوان متولی است اظهار داشت: با توجه به نیاز روستاها به توسعه همه جانبه و اهمیت تامین آب آشامیدنی روستاها برای جلوگیری از عواقب ناشی از عدم فراهم‌سازی این نیاز حیاتی، شرکت آبفا خود را متعهد به تحقق کامل اهداف سالانه کرد و در این راستا اقدامات مهم و مناسبی از ابتدای سالجاری انجام داده است.

وی تصریح کرد: خدمات آب آشامیدنی یکی از حیاتی‌ترین خدمات دولت است که اثرگذاری بسیار بالای آن بر مردم موجب شده هرگونه نارسایی در ارائه مستمر این خدمات سبب بروز مشکلات و تنش‌های اجتماعی و تسری نارضایتی‌ها در بین مردم ‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی نامطلوب کنونی لازم است برنامه‌ریزی دقیق با اولویت‌بندی طرح‌های آبرسانی در دستور کار قرار گیرد افزود: با وجود تمام تنگناهای مالی توانستیم طبق هدف‌گذاری صورت گرفته از ابتدای سال گام برداریم و در همین راستا عملیات آبرسانی و تأمین آب آشامیدنی ۲۷۸ روستای این استان با جمعیت ۹۲ هزار نفر پارسال انجام شد. 

وی  ادامه داد: با هدف تسریع در آبرسانی به جمعیت روستایی ۲ مجتمع با ۹۰ روستای تحت پوشش و جمعیت ۶۷ هزار و ۳۷۷ نفر و ۱۰ پروژه تک روستایی با تعداد ۲۷ روستا و جمعیت ۱۸ هزار و ۲۸۱ نفر در سال ۹۹ تکمیل شده است.

قاسمی با بیان اینکه این حجم از کار با وجود شرایط کنونی بی‌سابقه بوده است افزود: در سالی که اعتبارات بسیار محدود بوده و بالغ بر ۶۲۰ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر و روستا انجام و برنامه ریزی شده تا تیرماه سال ۱۴۰۰ شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی  روستایی استان به ۷۱ درصد ارتقا یابد. 
وی با اشاره به اهمیت همکاری و استفاده از ظرفیت خیران تصریح کرد: در سالجاری آبرسانی به ۵۱ روستا در سطح استان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در حال انجام  و تا کنون تعداد ۱۹ روستا از این طریق وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات آبرسانی و به منظور حل مشکل روستاهای دارای تنش آبی که به دلیل مصرف بالا عمدتا در تابستان‌ها رخ می‌دهد از ابتدای سالجاری، تلاش‌ها برای عبور از این شرایط سخت منجر شد تعداد ۹۸ روستا با جمعیت ۲۹ هزار و ۱۱۱ نفر از دایره‌ی روستاهای دارای تنش آبی خارج  و همچنین پیش‌بینی می‌شود با اجرا و تکمیل ۳۸ کیلومتر خط انتقال، تنش آبی ۳۱۰ روستای شهرستان هیرمند در سال ۱۴۰۰ برطرف شود.

وی بیان کرد: دمت به مردم عرصه‌ای است که شاید فراهم شدن برای تحقق آن برای همگان ممکن نباشد و یاری رساندن به مردم توفیق و نعمتی از سوی پروردگار است که باید با نگاه ویژه در راستای تحقق آن تلاش کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز