رییس ستاد انتخابات استان:

۱۵۲۷ داوطلب برای انتخابات شورای شهر سیستان و بلوچستان نام‌نویسی کردند

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۴:۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۱۵۷۰
۱۵۲۷ داوطلب برای انتخابات شورای شهر سیستان و بلوچستان نام‌نویسی کردند
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شمار داوطلبان قطعی دوره ششم انتخابات شوراهای اسلامی شهر سیستان و بلوچستان یک هزار و ۵۲۷ نفر است که در مقایسه با دوره قبل ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابوذر کوثری تعداد کرسی‌های شورای شهر سیستان و بلوچستان اعم از اصلی و علی البدل را ۴۳۸ کرسی عنوان کرد.
رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: نام نویسی از شوراهای روستا به مدت یک هفته ادامه دارد که اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می‌رود این استقبال خوب ‌نام نویسی داوطلبان شورای شهر شامل داوطلبان شوراهای روستا نیز بشود.
رییس شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم مشارکت داوطلبان برای نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و هم شرکت عامه مردم در انتخابات و مشارکت سیاسی آنان برای ما حائز اهمیت است.
کوثری خاطرنشان کرد: مشارکت و سلامت انتخابات در سیستان و بلوچستان برای مسوولان بسیار اهمیت دارد چرا که مردم می‌توانند با استفاده از انتخاب نظرشان  را به مسوولان انتقال دهند.

وی افزود: دو انتخابات در سطح محلی و ملی (خرد و کلان) در پیش داریم، یکی انتخاب ریاست جمهوری و رییس قوه مجریه که سیاست‌های کلی نظام را تعیین می‌کند و دیگری انتخابات شوراهای شهر و روستا که در سطح محلی برگزار می شود و این نشان می‌دهد که نظر مردم در همه ابعاد برای مسوولان مهم است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر خواهان تغییر و دگرگونی در وضعیت جامعه هستیم باید در انتخابات مشارکت فعال داشته باشیم و در انتخاب خود دقت کنیم چراکه این انتخاب می‌تواند درست یا غلط باشد.
رییس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: دشمنان ایران در تلاشند که القا کنند انتخابات در ایران موثر نیست و هرکس روی کار بیاید اتفاقی نخواهد افتاد در صورتیکه تجربه نشان داده که چقدر نتیجه انتخاب در سرنوشت مردم موثر بوده است لذا این مشارکت برای ما یک ارزش و هم یک کارکرد مهم است.
کوثری ادامه داد:  وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف در کشور یک فرصت به شمار می‌آید چرا که در تاریخ این تعدد اقوام در حفظ تمامیت ارضی و حفظ زبان فارسی بسیار موثر بوده است.
وی تصریح کرد: رای دادن در انتخابات نباید بنا بر انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای باشد بلکه لازم است کارشناس‌ترین و اصلح ترین فرد را انتخاب کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز