‌آزادی ۳۵۹ نفر از زندان‌های سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۰:۳۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۹۵۲۳
‌آزادی ۳۵۹ نفر از زندان‌های سیستان و بلوچستان
رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: پرونده‌های سازش یافته در شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان در سال گذشته ۶۴.۱۴ درصد افزایش داشته و در همین راستا ۳۵۹ نفر از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت‌الاسلام حمید رضا بندانی‌ از افزایش پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبرداد و گفت: در سال گذشته 50 هزار و 275 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد که از این میزان 32 هزار و 723 فقره پرونده، وارده حقوقی و 17 هزار و 552 فقره پرونده، وارد کیفری بوده است.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های وارده 47 هزار و 921 فقره پرونده وارد شهری و 2 هزار و 354 فقره پرونده وارده روستایی بوده است.

حجت‌الاسلام حمید رضا بندانی ادامه داد: در سال گذشته 52 هزارو 647 فقره پرونده توسط اعضای شورای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان مختومه شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف، 35 هزار و 283 فقره پرونده قابل صلح بوده که 12 هزار و 252 فقره پرونده به صلح رسیده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: آمار پرونده‌های مصالحه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 64.14 را نشان می‌دهد.

نجات 40 نفر از مجازات حتمی قصاص در سیستان و بلوچستان

بندانی خاطرنشان کرد: ورود در پرونده‌های احتلافات طایفه‌ای اقدامی بسیار مهم و حساس است که اعضای شورای حل اختلاف در این مسیر گام برداشته و موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: شعب ویژه صلح و سازش نیز در سال گذشته تلاش مضاعفی کردند به گونه‌ای که با استفاده از ظرفیت خود و حضور معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان 40 فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل را به سازش رسانده و 40 نفر را از مجازات حتمی قصاص نجات دادند.

آزادی بیش از 359 نفر از زندان‌های سیستان و بلوچستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: در این میان تعداد زیادی از پرونده‌ها منجر به آزادی زندانی شد به گونه‌ای که از ابتدای سال گذشته تاکنون توسط شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و تلاش اعضای شورای حل اختلاف، 359 نفر از زندان‌های استان سیستان و بلوچستان آزاد شدند.

 

نظر شما