نصب سه دستگاه سنجش ذرات معلق ( ESPS ) در منطقه سیستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۴:۳۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷۶
نصب سه دستگاه سنجش ذرات معلق ( ESPS ) در منطقه سیستان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل از نصب و راه اندازه سه دستگاه سنجش آلاینده های هوا با قابلیت شمارش ذرات معلق ( ESPS ) در محدوده ۰/۳ تا ۱۰ میکرون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر اکبری زاده افزود: این سه دستگاه پس از انجام مراحل کارشناسی  و آنالیز وضعیت جغرافیایی حاکم بر منطقه سیستان توسط نمایندگان فنی سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری های شهرستان های تابعه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل  در سه شهرستان زابل، زهک و نیمروز نصب و راه اندازی گردیدند.

وی در ادامه افزود: این دستگاه ها دارای قابلیت اندازه گیری و تعیین غلظت ذرات با دامنه متفاوت شامل PM۱ ,PM۲.۵ ,PM۱۰ ,TSP  بوده و مجهز به سنسور دما، فشار، رطوبت و ذرات لیزری با دقت بالا جهت پایش لحظه ای ذرات معلق در هوای آزاد تا غلظت ۳۰ هزار میکروگرم  بر متر مکعب  بوده و مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط  زیست نیز می باشند.

وی افزود: با نصب این دستگاه ها، گام بزرگی در جهت پایش لحظه ای وضعیت جوی حاکم در منطقه و کمک به برنامه ریزی در جهت کاهش عوارض ناشی از گردوغبار برداشته شده است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این دستگاه ها با اطلاع رسانی به موقع، آموزش و اعمال محدودیت های قانونی در منطقه سیستان گامی در جهت کاهش مشکلات مردم در زمان آلودگی هوا صورت گیرد.

 

نظر شما