انهدام دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر در سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۲:۵۱:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۵۹۵۴
انهدام دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر در سیستان و بلوچستان
مرزبانان سیستان و بلوچستان در چند عملیات جداگانه موفق به کشف دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر را منهدم و چندین قبضه سلاح و تعداد قابل توجهی مهمات و بیش از یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر را کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردارملاشاهی فرمانده مرزبانی استان گفت : مرزداران هنگ مرزی جکیگور با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، یک باند قاچاق سلاح و مهمات در آن سوی مرز را شناسایی کردند . 

وی تصریح کرد: در این عملیات قاچاقچیان با برجا گذاشتن سلاح و مهمات از محل فراری شدند. 
وی افزود:  با بیان اینکه مرزداران مجاهد هنگ مرزی جکیگور در این عملیات موفق شدند تعداد ۷۳ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۴۷ تیغه خشاب و ۹۴ تیر فشنگ جنگی سلاح مربوطه را کشف کنند .

فرمانده مرزبانی استان خاطرنشان کرد: در عملیات موفقیت‌آمیز دیگر ،مرزداران هنگ مرزی زابل توانستند تعداد ۲ هزار و ۵۲۰ عدد فشنگ جنگی سلاح کلاش را در درگیری با قاچاقچیان سلاح و مهمات در منطقه مرزی قرقری کشف کنند. 
سردار ملاشاهی ادامه داد: در چند عملیات منسجم دیگر و با اشراف اطلاعاتی مرزبانان در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرز و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در سرحدات کشورمان، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه از فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی ریگ ملک مطلع و شدند . 
وی افزود: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو وارد کشور کنند زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند با رها کردن خودرو و محموله موادمخدر از محل فرار کردند و مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار ۸۲۱ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۷۲۹ کیلوگرم مرفین، ۵۱ کیلوگرم تریاک و ۴۱ کیلوگرم شیشه را کشف کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در عملیاتی جداگانه پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی سراوان توانستند در عقبه منطقه مرزی جالق، مقدار ۲۶۷ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۲۱۸ کیلوگرم تریاک، ۳۹ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۹ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه را کشف کنند. 
وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح پایش مرز و مبارزه با قاچاق موادمخدر مرزداران هنگ مرزی زاهدان نیز توانستند با اشراف اطلاعاتی مقادیری موادمخدر را کشف کنند. 
سردار ملاشاهی بیان کرد: مرزداران غیور در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری سه نفر متهم، مقدار ۵۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

 

نظر شما