استاندار سیستان و بلوچستان:

محدودیت ترددها در عید فطر اعمال می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۰۹:۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۶۳۴۲
محدودیت ترددها در عید فطر اعمال می‌شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تعطیلات عید فطر و احتمال اوج‌گیری و شیوع ویروس کرونا محدودیت ترددهای بین شهری و برون استانی در این ایام باید اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به تعطیلات ایام عید فطر و ترددها احتمال اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا بعد از ماه مبارک رمضان وجود دارد لذا باید محدودیت ترددها در بین شهرهای سیستان و بلوچستان و همچنین ورود و خروج از استان اعمال شود.

وی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه  تا روز شنبه این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد افزود: جهش‌های متعددی در حوزه ویروس کرونا رخ داده اما آنچه در مواجهه با همه این‌ها لازم است رعایت ۲ اصل مهم مسایل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری برای مقابله با همه انواع این ویروس است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه ادارات در ایامی که در شرایط وضعیت نارنجی و زرد هستیم طرح دورکاری اعمال می‌شود اما این نباید به معنای تعطیلی باشد و دورکاری و حضور همکاران با رعایت پروتکل‌ها و با نظر مدیر مجموعه باید انجام شود و در این بین نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در ادارات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست از واکسیناسیون ۷۷ درصدی کادر درمان خبر داد و گفت: علاوه بر این ۷۹درصد کادر اورژانس ۱۱۵ نیز تا کنون واکسیناسیون شده‌اند.
محمد هاشمی ادامه داد: تاکنون ۲۱ درصد از بیماران خاص نیز واکسینه شدند اما این آمار کمی است که دلیل آن عدم استقبال این طیف برای انجام واکسیناسیون است.
وی خاطرنشان کرد : واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز از هفته قبل آغاز شده و با استفاده از ظرفیت سه سالن از فردا در شهر زاهدان ادامه خواهد یافت.

 

نظر شما