چگونگی برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در سیستان و بلوچستان اعلام شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۸:۳۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۷۹۵۲
چگونگی برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در سیستان  و بلوچستان اعلام شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امتحانات در همه پایه‌ها غیرحضوری و در پایه نهم و دوازدهم در این استان حضوری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حمیدرضا رخشانی به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و داوزدهم در سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهارداشت: شروع امتحانات در همه‌ی پایه‌ها از ۲۷ اردیبهشت ماه است.

وی ادامه داد: با هدف کاهش تردد و تجمع و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امتحانات نهایی پایه دوازدهم هر روز بر اساس برنامه ارسالی دانش آموزان در ۲ رشته امتحان دارند و به صورت زوج و فرد در محل آزمون حضور خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد:حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ۱۵۸ حوزه به ۲۷۴ حوزه افزایش یافته و ۳۰ درصد مطالب کتاب‌های درسی پایه دوازدهم نیز حذف شده است.

وی گفت: در پایه نهم طراحی سوال به صورت منطقه‌ای در مدرسه و طبق پروتکل‌های بهداشتی امتحانات برگزار می‌شود.

رخشانی ادامه داد: در پایه‌های اول تا یازدهم که امتحانات غیرحضوری خواهد بود آزمون‌ها بر اساس فرآیند آموزش‌های مجازی ارائه شده و دستورالعمل ارسالی به مناطق آزمون‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها و دانش آموزان در زمینه برگزاری امتحانات حضوری دغدغه و نگرانی نداشته باشند، افزود: سعی خواهیم کرد با رعایت همه اصول و قواعد و دستورالعمل‌های بهداشتی آزمون‌ها در صحت و سلامت برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از اعزام تیم‌های نظارتی ستادی از اداره‌کل به شهرستان‌ها و مناطق با هدف بررسی فرایند برگزاری امتحانات و رعایت دستورالعمل‌ها خبر داد و گفت: همراه داشتن ملزومات شخصی از جمله ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی دانش آموزان نیز توسط خانواده‌ها مد نظر قرار گیرد.

 

نظر شما