استاندار :

راه‌اندازی مرزهای رسمی جهت تجارت سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۳:۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۹۷۱۸
راه‌اندازی مرزهای رسمی جهت تجارت سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مصوبه منطقه آزاد سیستان، افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار طی سال‌های اخیر از ۱۴ هزار هکتار به ۸۲ هزار هکتار و راه‌اندازی مرزهای رسمی برای مزیت ترانزیت و تجارت سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  احمدعلی موهبتی در نشست مشترک با هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اقدامات مجموعه نسل‌های مختلف دانشگاهی با یکدیگر اثرات خوبی برای حوزه کار در استان داشته است.

 وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی را در حوزه دانشگاه آزاد شاهد هستیم افزود: این دانشگاه اثرگذاری فراوانی متناسب با نیازهای موجود سیستان و بلوچستان داشته و نیازسنجی را به موقع انجام داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اهمیت شمردن ایجاد ۲۰۰ رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نیازهای استان خاطرنشان کرد: به جهت تخصصی و کاربردی شدن رشته‌های علمی، ضروریست متناسب با آن‌ها در کشور مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به وظایف ذاتی و مسوولیت اجتماعی‌اش توجه کند تصریح کرد: دانشگاه آزاد هم به پروسه قبل از ورود دانشجو به دانشگاه با راه‌اندازی مدارس تخصصی هم به بعد از دوران دانشجویی با نگاه کارآفرینی توجه کرده است.

موهبتی خاطرنشان کرد: مصوبه منطقه آزاد سیستان، افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار طی سال‌های اخیر( از ۱۴ هزار هکتار به ۸۲ هزار هکتار) و راه‌اندازی مرزهای رسمی برای مزیت ترانزیت و تجارت سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های راه‌آهن در سیستان و بلوچستان شتاب فزاینده‌ای یافته است بیان کرد: حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تزریق شده که ۱۹۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به سال گذشته بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳.۵ درصد بزرگراه‌های کشور در این استان افتتاح شد بیان کرد: موضوع آب ژرف در سیستان، طرح ۴۶ هزارهکتاری و تولید برق از نیروگاه بادی آینده بسیار خوبی را برای منطقه رقم خواهد زد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز