آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۹ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۱:۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۶۰۳۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۹ خرداد ۱۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم‌اینک ۲۱۸ بیمار حاد تنفسی و ۱۱۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: با افزوده شدن ۱۳۷مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۳۷ هزار و ۲۸۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: همچنین با فوت یک مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۳۲۹ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم تقاضا کرد؛ در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده بطوریکه حدود ۸۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرنشهر، کنارک، نیکشهر و تفتان از وضعیت زرد خارج و نارنجی شد.

هاشمی شهری افزود: در شهرستان‌های نارنجی گروه‌های شغلی یک و ۲ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و مشاغلی از جمله کلیدسازی، خشکشویی، شیشه بری، عینک فروشی‌های طبی، تجهیزات پزشکی و دکه‌های روزنامه فروشی می‌توانند همانند اصناف ضروری مانند داروخانه‌ها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های بیرون بر به فعالیت خود را ادامه دهند. 

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های وضعیت نارنجی همچنان گروه‌های شغلی سه و چهار شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی ،همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی،شهربازی‌ها و مراکز تفریحی همچنان تعطیل خواهند بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز