۲۰ هزار تن کالای مرزنشینان سیستان و بلوچستان در حال ورود به کشور است

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۰۹:۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۱۹۲۹۱۱
۲۰ هزار تن کالای مرزنشینان سیستان و بلوچستان در حال ورود به کشور است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: از محل رفع تعهدات ارزی مرزنشینان ۲۰ هزار تن کالا مربوط به مرزنشینان سیستان و بلوچستان در حال ورود به کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، داود شهرکی در جلسه ستاد توسعه سواحل مکُران که با حضور بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در چابهار برگزار شد گفت: ۲۰ هزار تُن کالای مرزنشینان از جمله انبه و برنج از محل رفع تعهدات ارزی در حال ورود به کشور است.
وی گفت: با مصوبه‌ای که دولت تصویب کرد مشکل تعهد ارزی رفع و سقف ارزی برای رفع تعهد صادرکنندگان خرد نیز در نظر گرفته شد، تا بدهی ارزی تعداد بیشتری از پیله‌وران رفع شود.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای تسهیل در روند حمل و نقل و با توجه به اینکه بندر چابهار نیز در ترانزیت کالا نقش‌آفرین است و کمبود و فرسودگی خودروهای سنگین، پیشنهاد می‌شود مشابه مصوبه دولت از محل رفع تعهدات ارزی پیله‌وران تعداد ۱۰۰۰  دستگاه خودرو سنگین از طریق منطقه آزاد چابهار وارد و تعهدات پیله‌وران هم نیز رفع شود.

معاون وزیر کشور روز گذشته (دوشنبه) به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران ابتدا از شهرستان کُنارک بازدید کرد و در ادامه این سفر از طرح‌های منطقه آزاد چابهار نیز بازدید کرد. بازدید از پایانه‌های مرزی جنوب سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های او در سفر به این منطقه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز