ساخت ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۱:۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۹۶۱۱۶
ساخت ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه و ۱۰ کیلومتر راه اصلی در محدوده تحت پوشش این اداره‌کل در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهدی پارسی اظهارکرد: از مجموع ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت در  سیستان و بلوچستان ۳۳ کیلومتر آن به مسیر زاهدان - بیرجند، ۲۲ کیلومتر مسیر زاهدان - بم، ۲۷ کیلومتر مسیر زابل - زاهدان، ۱۹ کیلومتر مسیر زاهدان - خاش، ۱۰ کیلومتر مسیر زابل _ زهک و همچنین ۱۴ کیلومتر به کمربندی زاهدان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه۱۰ کیلومتر راه اصلی نیز در مسیر اسکل آبادگوهر کوه بزمان در دست ساخت است افزود: ساخت مسیرهای ارتباطی از جمله جاده‌های اصلی و بزرگراه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی مناطق مختلف محسوب می‌شوند که تحقق آن بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری را به همراه دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست  ساخت توسط این اداره کل ۷۸ کیلومتر آن تا پایان سالجاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی ترانزیت و تجارت را از مهمترین مزیت‌های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: به منظور بهبود وضعیت راه‌های استان در کنار سایر زیرساخت‌های توسعه علاوه‌بر ساخت ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه موجود ۳۵ کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در مسیرهای زابل زاهدان، زاهدان و میرجاوه در سالجاری در اولویت این اداره کل قرار دارد.

پارسی تصریح کرد: همچنین لازم به ذکر است سال گذشته ۷۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده محورهای تحت پوشش این اداره‌کل ساخته شد که نسبت به سال‌های گذشته در استان بی‌نظیر بوده است.

وی افزایش ظرفیت ترانزیت محورها و ایمنی سفر و همچنین کاهش تصادفات و تلفات انسانی و مصرف سوخت را از مهمترین مزایای  ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان عنوان  و تصریح کرد: این اداره‌کل به منظور تردد ایمن و روان هم استانی‌های گرامی تمام اهتمام خود را برای بهبود وضعیت راه‌ها از طریق ساخت بزرگراه و راه اصلی به عنوان مطالبه به حق شهروندان بکار بسته است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز