نجات ۵ سرنشین ۲ قایق صیادی توسط تیم نجات دریایی بندر چابهار

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۴:۵۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۷۷۶۰
نجات ۵ سرنشین ۲ قایق صیادی توسط تیم نجات دریایی بندر چابهار
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات ۵ سرنشین دو فروند قایق صیادی در فاصله ۱۰ و ۴۰ مایلی بندر چابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  سیدحسن ابراهیمی گفت: این دو قایق که به دلیل نقص فنی و در شرایط بد جوی گرفتار شده بودند در دو عملیات جستجو و نجات دریایی و با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار نجات یافتند.


وی اظهار کرد: قایق اول با ۴ نفر سرنشین که در محدوده صیدگاه به فاصله ۴۰ مایلی از بندر چابهار دچار نقص فنی موتوری شده بود از طریق VHF با مرکز MRCC تماس برقرار و تقاضای کمک کرد، که با اعزام شناور همیار ناجی به محل حادثه، در عملیاتی موفق، سرنشینان شناور حادثه دیده نجات یافتند.

وی درباره عملیات دوم اذعان داشت: قایق دوم نیز که بدلیل شرایط بد جوی و مشکل فنی در دریا گرفتار شده بود، طی تماس تلفنی موقعیت خود را به اطلاع مرکز MRCC اعلام که پس از هماهنگی‌ها لازم شناور هادی ۹ به محل اعزام و موفق به نجات یک نفر سرنشین این قایق در فاصله ۱۰ مایلی بندر چابهار شد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط بد جوی فصل مونسون و مواج شدن دریا از صیادان درخواست کرد قبل از عزیمت به دریا از سالم بودن تجهیزات ایمنی و ارتباطی شناور اطمینان یافته و تجهیزات ایمنی کافی به همراه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز