سرایت کرونا در این استان جنوبی و مرزی سه برابر هفته‌های قبل است

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۹:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۹۸۵۰۱
سرایت کرونا در این استان جنوبی و مرزی سه برابر هفته‌های قبل است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شدت سرایت و همه‌گیری ویروس کرونا هم‌اینک در استان بسیار بالاست و حدود سه برابر هفته‌های قبل است.

به گزارش برنا؛ محمد هاشمی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه نزدیک به ۵۰۰ بیمار تنفسی در سراسر سیستان و بلوچستان بستری هستند که بیشتر موارد بستری مربوط به زاهدان  است اظهارداشت:  قطعا در بیمارستان‌های استان خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهیم و هیچ خدمتی را قطع نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با ادغام بخش‌ها در بیمارستان‌ها به سرجمع تخت‌های کرونایی در این بیمارستان‌ها اضافه شده افزود: بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان معمولا بدحال و شدید وارد بیمارستان می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: تخت‌های ویژه‌ای که برای کرونا در بیمارستان‌ها در نظر گرفتیم کاملا پر شده و دستگاه ونتیلاتور در بخش‌ها  و اتاق‌ها بالای سر بیماران گذاشتیم و امیدواریم با این تمهیدات خدمات مورد قبول مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار مثبت کرونا فوت کردند و این دلیل‌اش این است که گروهی با تاخیر و بدحال به بیمارستان می‌آیند و بیمارانی که ونتیلاتور برایشان نصب می‌شود پروگنوز خوبی ندارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۱۵ مورد از فوتی‌های امروز کرونا مربوط به محدوده جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،۲ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ۲ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زابل است.

وی اظهارداشت: امیدواریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه در صنوف و چه در ادارات و با همکاری همدیگر بتوانیم جلوی زنجیره انتقال ویروس کرونا را در سراسر سیستان و بلوچستان بگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز