استاندار سیستان و بلوچستان:

حضور خیران در سیستان و بلوچستان بستری برای امنیت پایدار است

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۰:۲۸:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۹۲۳۸
حضور خیران در سیستان و بلوچستان بستری برای امنیت پایدار است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور گروه‌های مختلف خیران، مردم و مسولان در این استان علاوه‌بر اهمیت مادی باعث شده مردم این منطقه احساس کنند قلب مردمان ایران برایشان تپیده و این مهم اثرگذار و بستر امنیت پایدار را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی  در آیین طرح منظومه توانمندسازی ایتام اظهارداشت: ۱۱ درصد مساحت کشور، ۳.۵ درصد جمعیت کشور، فاصله میان ۲ مدرسه یکهزار و ۳۵۰ کیلومتر و در هر کیلومتر مربع ۱۵ نفر تراکم جمعیت در این استان است که با توجه به این موارد شرایط خدمت در این منطقه به جهت شاخص‌ها و فاصله‌های فراوانی که با میانگین کشوری دارد حائز اهمیت و نشات گرفته از عمق محرومیت آن است.

وی با تاکید بر اینکه فاصله فراوانی به جهت شاخص‌ها در سیستان و بلوچستان با کشور وجود دارد افزود: با توجه به اینکه در ۲ سال گذشته رشد بودجه در این استان اتفاق افتاده و امسال نیز رتبه نخست استان‌های کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده  نشان‌دهنده اقدامات جدی دولت برای برداشتن محرومیت از این استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از جنوب تا شمال استان اقدامات فراوانی انجام شده تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و ۲ کلید واژه( گنج پنهان در سواحل مکران و تنگه احد) از شمال تا جنوب این استان اتفاقات خوبی افتاده و دولت متناسب با آن کارهای بزرگی انجام داده و هم‌اینک بیش از ۴۰ کارگاه عمرانی و راه‌سازی در سراسر استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی ۲۰۰ مدرسه در مناطق محروم و روستاهای سیستان و بلوچستان در حال ساخت دارد تاکید کرد: حرکت کمیته امداد امام خمینی (ره) به سمتی است که انسان‌ها را توانمند کرده تا خودشان بعدا حامیان گروه‌های بعدی باشند.

موهبتی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر افزون‌بر یک‌هزار کلاس درس در هر سال تحویل آموزش و پرورش شده بیان کرد: قطعا اعتباراتی که در سایر حوزه سیستان و بلوچستان هزینه شده متناسب با عمق محرومیت، آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و شانیت مردم در این استان نبوده  است.

وی خاطرنشان کرد: ولی آنچه که در سیستان و بلوچستان افتخار آمیز است این بوده که بومی سازی در استان شکل گرفته و سازمان‌ها و نهادهای مختلف از کمیته امداد امام خمینی (ره) تا  ستاد  اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شکل گرفته و همه نقش آفرینی  فراوانی در این استان دارند که  بسیار حائز اهمیت است.

 

نظر شما