آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۱۶ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۳:۵۰:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۳۵۵۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با فوت ۲۷مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۳۹ رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد هاشمی شهری اظهارداشت:با افزوده شدن یک‌هزار و ۵۳۳ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۵هزارو ۵۶ نفر رسید. 

وی با بیان اینکه ۷۳۴ بیمار حاد تنفسی و  ۴۱۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است. 

وی بیان کرد: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

وی اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

هاشمی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.

وی بیان کرد: در نقطه فوقانی شدیدترین موج  همه گیری کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم ولی به لطف خدا و همت مجموعه همکارانمان هنوز هم مشکلی در داروهای ضد ویروسی،  اقلام حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: چند روز قبل موضوع کمبود سرم در فضای مجازی منتشر شد، بلافاصله موضوع را بررسی کردیم و مشخص شد منظور این افراد کمبود سرم در بیمارستان‌ها نبوده و فقط منظورشان این بوده که برخی داروخانه‌ها به دلیل افزایش درخواست سرم برای بیمارانی که در منزل دوره درمان را طی می‌کنند و مثلا درخواست چهار سرم  داشته‌اند در هر مرحله، یک تا ۲ سرم تحویل می‌داده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کمبود سرم به صورت کلی در کشور محسوس است اما در بخش‌های بیمارستانی مشکلی نداریم و در بخش سرپایی نیز با هشدار به شرکت‌های تامین کننده اقلام دارویی این محدودیت مقطعی برطرف شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز