راه‌اندازی ۲۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا درسیستان و بلوچستان

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۱:۳۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۳۸۵۲
راه‌اندازی ۲۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا درسیستان و بلوچستان
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه به منظور کمک به بخش کادر بهداشت و درمان تا کنون ۲۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا را در این استان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار احمد شفاهی اظهار کرد:  یکی از مشکلات ما در سیستان و بلوچستان در زمینه مقابله با شیوع کرونا عدم استقبال مردم از واکسیناسیون است؛ به عنوان مثال از سه مرکز واکسیناسیونی که در زاهدان راه‌اندازی شده به طور میانگین روزانه کمتر از ۵۰ نفر برای واکسیناسیون به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: در زمینه راه‌اندازی بیمارستان صحرایی نیز اوایل تیرماه به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان تاکید کردیم اگر احساس نیاز دارید اعلام  کنید تا موضوع راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را از مرکز هماهنگ کنیم چرا که در استان امکانات لازم را نداریم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک این آمادگی در مجموعه سپاه برای ایجاد بیمارستان صحرایی وجود دارد؛ البته با بیمارستان نبی اکرم(ص) سپاه در زاهدان هماهنگ شده تا ۵۰ تخت به ظرفیت موجود اضافه کند.

سردار شفاهی افزود: سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا با تمام توان پای کار است و بسیجیان گروه‌های جهادی سیستان و بلوچستان میدان‌دار هستند.

وی بیان کرد: افزایش سطح آگاهی مردمی و مطالبه‌گری از مسوولان ۲ وظیفه کلیدی اصحاب رسانه است و این وظایف در برهه زمانی فعلی در پی شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از پیش پررنگ جلوه می‌کند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: نکته و اقدام اساسی دیگر ما شناسایی افرادی بود که با فرد مبتلا مرتبط بودند که در این راستا در قالب طرح "شهید سلیمانی" حداقل ۱۰ نفر مرتبط با بیمار شناسایی و مورد رصد قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اقدام دیگر ما مساعدت در زمینه تامین و توزیع سبدهایی معیشتی میان اقشار آسیب‌پذیر بوده که عمدتا در مناطق حاشیه‌نشین توزیع شده و از ابتدای پیک جدید شیوع تاکنون  پنج هزار و ۲۵۰ سبد غذایی توزیع شده است.

سردار شفائی بیان کرد: هم‌اینک به صورت روزانه تا ۲ هزار پرس غذای گرم و سوپ ویژه بیماران کرونایی‌ توسط بسیجیان زاهدان طبخ و میان اقشار محروم توزیع می‌شود.

وی اظهارداشت: بسیجیان ما در آرامستان‌ها در زمینه تغسیل و تدفین میدان‌دار هستند و محدودیت نداریم و به طو متوسط روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر از نیروهای جهادی در امر تغسیل شرکت دارند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه به منظور کمک به بخش کادر بهداشت و درمان از ۲۷ مرکز تا کنون ۲۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا را در این استان راه‌اندازی کرده است.

وی بیان کرد: نقش اصحاب رسانه در این مقطع زمانی با توجه به ضرورت انتقال عمق فاجعه به مردم بسیار کلیدی است چرا که ویروس جهش یافته فعلی موسوم به "دلتا" که امروز در استان درگیر آن هستیم سرایت‌پذیری به مراتب بیشتری از انواع قبلی آن دارد و ضروری است همه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز